اخبار نساجی

همکاری ایران و چین در طب سنتی و گیاهان دارویی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در سفر دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت به چین، راهکارهای همکاری بین دو کشور به خصوص در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پانا، در پی دعوت رسمی چن‌ژو وزیر بهداشت چین از وزیر بهداشت کشورمان، دکتر وحید دستجردی در راس هیئتی از کشور چین دیدار کرد.

بنابراین گزارش در این دیدار در مورد مسائل مورد علاقه طرفین، گفت و گو و با توجه به روابط دیرینه دو کشور بر تحکیم و توسعه هرچه بیشتر از ارتباطات در کلیه عرصه‌های بهداشتی درمانی به ویژه در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی چین بین دو وزارتخانه تاکید شد.

این گزارش حاکیست در این سفر دکتر وحید دستجردی و هیات همراه از پارک علوم Zhongguancun، کارخانه داروهای گیاهی Tongrenlang، بیمارستان زنان پکن، دانشکده پزشکی دانشگاه پکن، مرکز باروری دانشگاه پکن، سازمان غذا و دارو، آکادمی علوم پزشکی چین، بیمارستان Dongzhimen، دانشگاه طب چینی در شهر پکن و نیز از مرکز علمی Microport‌ و شرکت داروسازی Tianshili‌شهر شانگهای بازدید و با مسئولین، مدیران و کارکنان آنها مذاکره و تبادل نظر کردند.

از مهمترین نکات و دستاوردهای این سفر، استقبال بسیار گرم مسئولان چینی و اشتیاق آنها برای ایجاد زمینه برای همکاریهای دوجانبه در زمینه‌های مختلف پزشکی به ویژه در زمینه طب سنتی چینی و علاقه آنها برای ایجاد زمینه برای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف پزشکی به ویژه در زمینه طب سنتی چینی و نیز آشنایی با توانمندی‌ها و پیشرفتهای آن کشور در فناوریهای نوین پزشکی در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در این سفر، وزیر بهداشت کشورمان از وزیر بهداشت چین برای سفر به کشورمان در آینده نزدیک دعوت به عمل آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×