اخبار فرش ماشینی

افزایش ۱۷.۴ درصدی صادرات جوراب ترکیه از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۳

 

hose

ترکیه طی ۹ ماهه‌ی نخست سال جاری ۸۲۷.۴۸ میلیون دلار جوراب صادر کرده است.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه‌ی fibre2fashion براساس اطلاعات بدست آمده از انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول (ITKIB) ترکیه طی ۹ ماهه‌ی نخست سال جاری ۸۲۷.۴۸ میلیون دلار جوراب صادر نموده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۷.۴ درصد رشد داشته است.

مطابق با گزارش بدست آمده از ITKIB در بخش پوشاک آماده، شرکتهای فعال در زمینه پوشاک در این کشور بالغ بر ۸۲۷.۴۸ میلیون دلار از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۳، صادرات جوراب داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مقدار صادرات جوراب صورت گرفته در نه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۲ درصد از کل صادرات صورت‌گرفته در زمینه‌ی پوشاک حلقوی را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که در دوره‌ی مشابه سال گذشته سهم صادرات جورابِ ترکیه از کل صادرات پوشاک حلقویِ این کشور برابر با ۱۱.۱ درصد بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این دوره اصلی ترین مقصد صادراتی جوراب ترکیه کشور انگلستان بود که ترکیه ۱۹۸.۷۲ میلیون دلار از جوراب تولیدِ خود را به این کشور صادر نموده است. پس از انگلیس کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و هلند به ترتیب با واردات ۱۷۳.۳۰، ۸۰.۶۰، ۶۱.۹۳ و ۳۸.۶۱ میلیون دلار از جورابِ ترکیه، دیگر کشورهای بزرگ واردکننده ی جوراب این کشور بودند.

مطابق با آمار ارائه شده از طرف ITKIB ترکیه از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۲.۹۵ میلیارد دلار صادرات پوشاک داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۵ درصدی داشته است.

در نه ماهه‌ی نخست سال جاری بیشترین صادراتِ پوشاک ترکیه مربوط به بخش پوشاکِ حلقوی و الزاماتِ پوشاک بوده که شامل جوراب نیز می شود. از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۳، ارزش صادراتِ این بخش معادل با ۶.۸۸ میلیارد دلار بوده است.

منبع:fibre2fashion news desk-india
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×