اخبار نساجی

بانک‌ها ضمانتنامه صندوق صنایع کوچک را نمی‌پذیرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گسترش صنعت: رئیس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران با اشاره به توقف صدور ضمانتنامه توسط صندوق ضمانت صنایع کوچک گفت: برخی از بانک‌ها نظیر بانک صنعت و معدن، مدتی است که ضمانتنامه صندوق ضمانت صنایع کوچک را برای تسهیلات پرداختی به صنعتگران قبول نمی‌کنند. بیژن پناهی‌زاده خواستار رسیدگی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل این مشکل شد و با اشاره به اصلاحیه قانون معادن گفت: براساس بند الف ماده ۳ اصلاحیه قانون معادن، صدور مجوز اکتشاف و بهره‌برداری برای انواع شن و ماسه شامل شن و ماسه رودخانه‌ای و شن و ماسه کوهی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت
است.
وی یکی از مشکلات تولیدکنندگان شن و ماسه در کشور را وجود دو مرجع برای صدور مجوز  بهره‌برداری از ذخایر شن و ماسه شامل وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام و اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل اصلاحیه قانون معادن مشکل تولید‌کنندگان شن و ماسه برطرف و صدور پروانه بهره‌برداری برای شن و ماسه رودخانه‌ای نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
پناهی‌زاده تصریح کرد: یکی از مزایای این امر این است که پروانه بهره‌برداری صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معادن قابل توثیق نزد بانک‌هاست. ضمن آنکه براساس تبصره ۱ ماده ۹ قانون معادن، همه بانک‌ها و موسسات مالی مکلف هستند پروانه بهره‌برداری معادن را به عنوان وثیقه برای پرداخت تسهیلات بپذیرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×