اخبار نساجی

پرونده اصلاح قانون کار در کما!/ کارفرمایان راضی؛ کارگران ناراضی

 

پرونده اصلاح قانون کار در کما!/ کارفرمایان راضی؛ کارگران ناراضی

در حالی نماینده کارفرمایان گلایه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه را در زمینه تاخیرهای طولانی کارگران و کارفرمایان در اظهارنظر پیرامون اصلاح قانون کار می‌پذیرد که نمایندگان کارگران عنوان می‌کنند: هنوز در این بخش کار نهایی نشده و ممکن است برای پیگیری امور راهی مجلس شوند.

سیدحمزه درواری در گفتگو با مهر در ارتباط با سرنوشت پرونده اصلاح قانون کار و اینکه اخیرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عملکرد کارگران و کارفرمایان در مورد تاخیرهای زیاد در ارائه نظراتشان انتقاد کرده است، گفت: موضع وزیر در این زمینه مورد تایید است.

عضو شورای عالی کار و نماینده کارفرمایان کشور اظهار داشت: متاسفانه پس از اینکه نمایندگان کارگری در تابستان امسال و پس از اتمام مهلت دوماهه ای که درخواست کرده بودند وعده ۱۰ روزه دیگری را برای ارائه نظراتشان داده بودند، تاکنون نتیجه جمع بندی های خود را ارائه نکردند.

نظرات کارفرمایان ارائه شد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درواری خاطر نشان کرد: وعده های مکرری که در این زمینه داده شد احتمالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به این نتیجه رساند که دیگر امیدوار دریافت نظرات کارگران نباشد و تصمیم بگیرد کارها از طریق وزارتخانه پیگیری و به جمع بندی برسد.

این مقام مسئول کارفرمایی در زمینه عملکرد کارفرمایان در قبال اصلاح قانون کار نیز، تصریح کرد: کارفرمایان خیلی پیش تر از این نظرات و دیدگاه های خود را ارائه کرده اند و هم اکنون نیز منتظر کارگران هستیم.

وی با طرح این درخواست که کارگران باید هرچه سریعتر مواضع خود را در مورد اصلاح قانون کار شفاف کنند، تاکید کرد: احتمالا در هفته جاری مقامات کارفرمایی بر سر موضوع قانون کار رایزنی هایی را انجام می دهند.

۹۵درصد کار نهایی شد، شاید به مجلس هم برویم

همچنین ابوالفضل فتح الهی، نایب رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری کشور در گفتگو با مهر در مورد دلایل تاخیر کارگران در جمع بندی نظرات اصلاحی خود پیرامون مواد قانون کار، گفت: یک سری جزئیات برای بررسی مانده است.

نایب رئیس کانون عالی انجمن ها صنفی کارگری کشور، اظهار داشت: البته تاکنون در قالب نشست ها و جلساتی که برگزار کردیم بر روی ۹۵ درصد از مواد قانون کار با کارفرمایان به اجماع و توافق رسیدیم.

فتح الهی در پاسخ به این سئوال که تاخیرهای طولانی کارگران در ارائه جمع بندی خود از پرونده اصلاح قانون کار باعث گلایه هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است، گفت: در هر صورت ما کار را در این بخش دنبال کردیم.

این مقام مسئول کارگری، تاکید کرد: اگر نتوانیم بر سر همه مواد اصلاحی در نشست های مشترک با کارفرمایان به توافق برسیم موضوعات کاری را در مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های مرتبط با آن مانند کمیسیون اجتماعی دنبال خواهیم کرد.

به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی از تاخیرهای مکرر کارگران و کارفرمایان در زمینه جمع بندی نظراتشان برای اصلاح قانون کار گلایه کرد و هشدار داد در صورتی که شرکای اجتماعی نتوانند در این بخش هرچه سریعتر به جمع بندی برسند، ممکن است وزارتخانه راسا تصمیمات دیگری را در اینباره اتخاذ کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×