اخبار فرش ماشینیاسلاید شوالیاف، نخ و پارچهگزارش نمایشگاه ها

پرواز دموتکس بر فراز آمریکای شمالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پرواز دموتکس بر فراز آمریکای َشمالی

با اسکورت غول های فرش و کفپوش آمریکایی

نمایشگاه دموتکس آمریکا برای اولین بار در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ لغایت ۲ مارچ ۲۰۱۹ در شهر آتلانتا برگزار خواهد شد. طبق پیش بینی ها در اولین دوره این رویداد حدود ۲۰۰ شرکت کننده در فضایی به وسعت ۹۲۰۰۰ فوت مربع معادل ۸۵۰۰ متر مربع حضور خواهند داشت.
برگزار کننده این رویداد همان شرکت نمایشگاه های هانوفر آلمان (شعبه آمریکا) خواهد بود. شرکت Hannover Fairs USA با نام اختصاری HFUSA در شهر شیکاگو به عنوان یکی از شعبه های شرکت نمایشگاه های هانوفر آلمان فعالیت می کند.

■ چه محصولاتی در دموتکس آمریکا عرضه خواهد شد؟
گروه های کالایی نمایشگاه دموتکس آمریکا بسیار شبیه به سایر رویدادهای این برند به خصوص دموتکس هانوفر خواهد بود، و طیف وسیعی از کفپوش های نساجی، لمینیت، پارکت، تجهیزات نصب و شستشو، و چمن مصنوعی گرفته تا انواع فرش های ماشینی، دستباف، پادری و فرش های تافتینگ را در بر می گیرد.
تنها به نظر میرسد با توجه به رونق فرش های تولید شده به روش تافتینگ بخش عمده ای از نمایشگاه در بخش کفپوش های نساجی به این نوع از فرش ها تعلق داشته باشد.

■ محل برگزاری:
سالن های A2 و A3 مرکز همایشهای جهانی جورجیا در آتلانتا میزبان این رویداد جدید شرکت نمایشگاه های هانوفر خواهد بود.
دموتکس آمریکا یک بازار خوب و گسترده را برای شرکت های تولید کننده فرش و کفپوش به ویژه تولید کنندگان کشورهای آمریکا، چین، هند، ترکیه، مکزیک و بلژیک ایجاد خواهد کرد. نمایشگاه دموتکس با هدف تمرکز بر روی بازار کفپوش های مورد مصرف در بخش مسکونی آمریکا شکل گرفته است.

آقای آندراس گروچو یکی از اعضای هیات مدیره شرکت نمایشگاه های هانوفر آلمان در مورد این نمایشگاه و دلایل شکل گیری آن می گوید: “در طی سالیان طولانی که دموتکس برگزار می شود هر ساله درخواستهای زیادی برای برگزاری دموتکس در منطقه آمریکای شمالی داشته ایم و بسیاری از فعالان حوزه فرش و کفپوش جهان برای حضور در بازار این منطقه اعلام آمادگی می کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دموتکس را به این منطقه بیاوریم و از این بین آتلانتا را انتخاب کردیم. در شرایطی که در این منطقه نمایشگاه فرش و کفپوشی وجود ندارد می تواند یک فرصت خوب برای رشد این رویداد فراهم کرد. همچنین بازار بزرگ آمریکا و اقتصاد قدرتمند این کشور و سرمایه گذاری های زیادی که در بخش ساخت و ساز های تجاری، مسکونی، هتل و … صورت گرفته بازار جذابی را برای تولیدکنندگان فرش و کفپوش ایجاد کرده است.” این نمایشگاه بسیاری از تجار و بازرگانان و خرده فروشان را در آتلانتا دور هم جمع خواهد کرد.

■ غول های کفپوش آمریکا نیروی محرک نمایشگاه دموتکس آتلانتا
شرکت شاو کارپت (Shaw Carpet / Shaw Flooring) از غول های تولید کننده فرش و انواع کفپوش و البته بازیافت فرش در آمریکا و البته دنیاست. این شرکت با معرفی چندین محصول جدید خود در نمایشگاه دموتکس شرکت خواهد کرد و نقش کلیدی در موفقیت این رویداد مهم خواهد داشت.

آقای تیم باکوم (Tim Baucom) نایب رییس شرکت در مورد دموتکس آمریکا می گوید: “شرکت شاو کارپت حمایت صد در صدی خود از دموتکس آمریکا را اعلام می کند و بسیار خوشحالیم که این رویداد می تواند نشاط و پویایی تازه ای را در بازار فرش و کفپوش آمریکا ایجاد کند. ما انتظار داریم با بسیاری از توزیع کنندگان و حلقه های فروش در این نمایشگاه دیدار و گفتگو کنیم”.
USFLOORS یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ فرش و به خصوص کفپوشهای چوبی در آمریکاست که حمایت خود را از این نمایشگاه اعلام کرده است و احتمالاً در کنار شاو کارپت بزرگترین غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص خواهند داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

■ درباره شاو کارپت:
این شرکت چیزی بیش از یک تولید کننده فرش و کفپوش است. شاو با بیش از ۲۲ هزار نفر پرسنل در سراسر جهان طیف وسیعی از انواع کفپوش های تافتینگ، کفپوش های انعطاف پذیر، پارکت، لمینیت، کاشی و سنگ و سرامیک، الیاف و نخ فرش را تولید می کند و حتی یکی از بزرگترین واحدهای بازیافت انواع فرش و کفپوش در آمریکا را نیز در اختیار دارد. شاو یکی از شرکت های عظیم تولید کننده کفپوش به نام Berkshire Hathaway را خریداری کرده است که درآمد سالانه ای بالغ بر ۶ میلیارد دلار دارد. این شرکت به غیر از آمریکا، در بازار بسیاری از کشورها مانند برزیل، سنگاپور، هند، مکزیک، امارات، بلژیک، استرالیا، فرانسه، انگلستان، کانادا و شیلی نیز حضور خوبی دارد.

شرکت فرش و کفپوش Mullican آمریکا از دیگر حامیان مهم این رویداد است مدیر بازاریابی این شرکت اعتقاد دارد انتخاب آتلانتا برای برگزاری دموتکس به آنها موقعیت بی نظیری می دهد تا به بخش بزرگی از مشتریان خود در بازار آمریکای شمالی دست پیدا کنند. این شرکت به تازگی چندین محصول جدید در بخش کفپوشهای سخت به بازار عرضه کرده که دموتکس بهترین موقعیت برای بازاریابی آنهاست. این شرکت در حالی جزء پنج برند برتر کفپوش آمریکاست که با ارائه حدود ۱۵۰۰ نوع محصول، ۴۰ نمایندگی و ۵۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا دارد.

در کنار این سه غول بزرگ آمریکایی شرکت قدرتمند Swiss Krono از سوییس حمایت خود از این رویداد را اعلام نموده است. سوییس کرونو در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و در حال حاضر در سراسر جهان ۴۸۰۰ پرسنل دارد.

■ فرش دستباف و ماشینی در دموتکس آمریکا و حسرت ایرانیان!
همانطور که می دانید به طور سنتی مهمترین بخش نمایشگاه های دموتکس فرش دستباف و ماشینی است که ایران نیز در آن حرفهای زیادی برای گفتن دارد. اما روابط سیاسی ایران و آمریکا که در تاریکترین و پر تنش ترین دوران خود به سر میبرد امکان حضور شرکت های ایرانی در این بازار و بهره مندی از پتانسیل های آن را از ما گرفته است. هر چند برخی از شرکت ها سعی میکنند از طریق نمایندگان فروش خود در خارج از کشور و یا از طریق دفاتر ثبت شده خود در خارج از کشور حضور در دموتکس آمریکا را بررسی کنند اما آنچه مسلم است این شرایط شرکت ها را وارد پروسه پیچیده و مبهمی می کند که مدیریت آن بسیار هزینه بر است.

■ انتظار حضور قدرتمند شرکت های ترک
برگزار کنندگان و فعالان صنعت فرش ماشینی جهان انتظار دارند که بخش مهمی از نمایشگاه دموتکس آمریکا به شرکت های فرش ماشینی، فرش دستباف و پارکت و لمینیت ترکیه اختصاص پیدا کند. قطعاً این فرصت بسیار خوبی برای تثبیت جایگاه ترکیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی در جهان است. حمایت های بی نظیر دولت ترکیه از صادرات، مشوق های صادراتی و البته کاهش ارزش پول ترکیه در برابر دلار و علاقمندی شرکت ها به فروش دلاری انگیزه شرکت های تولید کننده ترک در این رویداد را افزایش خواهد داد.

■ نمایشگاه دموتکس آمریکا و تهدیدهای پیش رو
اگر همه نکات مثبت و پیش بینی های خوب درباره نمایشگاه را کنار بگذاریم، تهدیدهایی هم وجود دارند که می توانند حیات این رویداد تازه تاسیس را به چالش بکشند.
اولین تهدید یک رییس جمهور جنجالی است.
ترامپ در هفته ها و ماه های اخیر نشان داده است که مردی غیر قابل پیش بینی است و می تواند با اخذ تصمیمات یک جانبه تغیرات عمده ای در بازار های داخلی آمریکا و بازارهای جهانی ایجاد کند. مهمترین مثال آن لغو بسیاری از قراردادهای بین المللی آمریکا، افزایش تعرفه آهن و فولاد، ایستادگی در برابر ورود ماشین های آلمانی به آمریکا و … اشاره کرد که حتی صدای بسیاری از کشورهای قدرتمند و متحد آمریکا را نیز در آورده تاجایی که بحث جنگ اقتصادی هر روز داغ تر و جدی تر می شود. آیا تصمیمات ترامپ می تواند شرکت های علاقمند به ورود به بازار آمریکا را دچار تردسد کند؟ آیا ترامپ تصمیماتی خواهد گرفت که صنایع فرش و کفپوش آمریکا را هدف بگیرد یا نه؟ مسلماً اگر شرکت های خارجی با تعرفه های گمرکی بالا مواجه شوند حضور آنها در بازار آمریکا و نمایشگاه نیز دلیل منطقی نخواهد داشت.

دومین ابهام بزرگ سابقه شرکت نمایشگاه های هانوفر در توسعه برند دموتکس در مناطق جدید می باشد. فراموش نکنیم در سال ۲۰۰۷ دموتکس دبی یا همان دموتکس خاورمیانه چندین بار در دبی برگزار شد و نهایتا با وجود پتانسیل های بالا در ساخت و ساز امارات و دبی که انگیزه اصلی برگزار کنندگان دموتکس نیز بود! ، نمایشگاه معلق شد. با مرگ دموتکس دبی دموتکس استانبول به روی کار آمد اما آن هم مورد استقبال قرار نگرفت و سرانجام دموتکس ترکیه در قازیان تپ شکل گرفت که خوشبختانه ۵ سال از عمر آن گذشته و به نظر به ثبات رسیده است.

همچنین از دیگر پروژه های ناکام دموتکس، قطعاً دموتکس روسیه است که پس از یک دوره به کار خود پایان داد و به فراموشی سپرده شد. هرچند بازار مصرفی و بسیار بزرگ آمریکا از یک طرف و رونق اقتصادی آمریکا از طرف دیگر بسیاری از ابهامات را از بین می برد اما باید منتظر ماند و دید این رویداد چطور و چگونه برگزار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×