اخبار نساجی

حضور ایران در کمیته بین المللی مس در پرتغال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کرمان _ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس از حضور جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در ‘کمیته بین المللی مس’ در کشور پرتغال خبر داد.

‘اردشیر سعدمحمدی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، تایید شورای نگهبان و ابلاغیه رییس جمهور حضور ایران برای نخستین بار در این کمیته به رسمیت شناخته شد و مدیرعامل شرکت مس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در بخش صنعت و معدن هفته آینده در زمینه تولیدات مس در این کمیته سخنرانی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدیدش از مجتمع مس شهربابک ادامه داد: کارخانه میچینگ میدوک با بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه آماده بهره برداری است.

او بیان کرد: این کارخانه اردیبهشت ماه آتی با ظرفیت هفت هزار تن مس کاتدی افتتاح می شود که این ظرفیت در آینده به ۱۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: راه اندازی کارخانه اکسیژن خاتون آباد، بازگشایی و افتتاح معدن جدید مس کرور در عنبرآباد با ظرفیت ۴۰۰ میلیون تن مس و راه اندازی کارخانه کنسانتره ۱۶۰ هزار تنی مجتمع مس سرچشمه از دیگر برنامه های این شرکت طی امسال است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: تولید ۲۳۵ هزار تن مس کاتد در سال ۱۳۹۰ در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود و با اکتشاف ۱۵۱ هزار متر حفاری به میزان ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به رتبه هفتم ذخایر در جهان دست یافته ایم.

سعدمحمدی بیان کرد: در آینده تراکهای خاکبرداری جدید با ظرفیت ۲۴۰ تن در مجتمع مس سرچشمه آغاز بکار می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×