اخبار فرش ماشینی

وضعیت صادرات فرش استان البرز نابه‌سامان است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وضعیت صادرات فرش استان البرز

 

رئیس اتحادیه فرشبافان استان البرز از فعالیت هشت‌هزار فرشباف در استان البرز خبر داد.

محمدرضا اسحاقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: هشت‌هزار قالیباف عضو انجمن قالیبافان استان البرز هستند که از این تعداد پنج‌هزار و۵۰۰ نفر را قالیباف زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کارگاه‌های فرشبافی این استان، افزود: بیشتر کارگاه‌های فرشبافی استان از نوع خانگی می‌باشند و متاسفانه مرکزی وجود ندارد که این فرش‌بافان را از نظرتأمین مواد اولیه نظیر نخ و نقشه حمایت کند.

اسحاقی با بیان این‌که فرش‌های بافته شده در البرز بیشتر به کشورهای اروپایی صادر می‌شوند، گفت: متأسفانه وضعیت صادرات فرش‌ استان البرز در سال جاری نابه‌سامان بوده‌ است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان ریزش ۴۰ درصدی در بخش بیمه‌شدگان فرشباف استان در سال جاری، یادآورشد: بانک‌های عامل تسهیلاتی را برای رفاه فرشبافان استان در نظرگرفته‌اند ولی به‌دلیل شرایط و ضوابط دشوار دریافت وام، فرشبافان استفاده مؤثری از این وام‌ها نداشته‌اند.

رئیس انجمن فرشبافان استان البرز در پایان اظهار کرد: با ایجاد تعاونی‌ها امکان خرید فرش‌ها به قیمت روز از فرشبافان استان فراهم‌ خواهدشد که این مهم نیز نیازمند حمایت دولت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×