اخبار نساجی

با تصویب هیات وزیران؛ اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها اصلاح شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

با تصویب هیات وزیران؛ اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها اصلاح شد

با موافقت دولت، اصلاحات اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش مهر، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده (۱۵) قانون هدفمندکردن یارانه ها – مصوب ۱۳۸۸- اصلاحات اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها را تصویب کرد.

بر این اساس، در ماده (۲) اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها؛ منابع سازمان حاصل از مواد (۷)، (۸) و (۱۱) قانون هدفمند کردن یارانه ها و دیگر قوانین و مقررات خواهد بود که با اصلاحات صورت گرفته، عبارت و۱۱ حذف می شود.

طبق ماده (۱۱) دولت مجاز است تا ۲۰ درصد خالص وجوه حاصل از اجراء این قانون را به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای هزینه کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین مجمع عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه ها مرکب از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (رئیس)، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت و نیرو است.

بر اساس اصلاحات ماده (۹)، اعضای هیات مدیره متشکل از پنج نفر هستند که به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل از بین اعضای هیات مدیره به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تصویب مجمع عمومی انتخاب می شوند.

احکام اعضای هیات مدیره و مدیر عامل توسط معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور صادر و مواد (۱۰)، (۱۳) و (۱۵) حذف می شود.

ماده ۱۰- عزل و برکناری و موافقت با استعفای اشخاص مذکور با رئیس مجمع عمومی است.

ماده ۱۳- رئیس مجمع عمومی می‌تواند وظایف و اختیارات خود را به اشخاص دیگر عضو مجمع عمومی واگذار کند.

ماده ۱۵- ساختار سازمان با پیشنهاد مدیرعامل به تایید رئیس مجمع عمومی می رسد.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته، در بند (۱) ماده (۱۶) عبارت جهت تصویب حذف می شود.

بند(۱) ماده (۱۶)؛ رسیدگی و تهیه بودجه سالانه، گزارش‌های عملکرد ادواری و سالانه و صورت‌های مالی سازمان وارایه آنها به مجمع عمومی جهت تصویب است.

در ماده(۲۳) عبارت و قراردادی حذف می شود.

ماده(۲۳)؛ انتقال یا ماموریت کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاههای اجرایی به سازمان با موافقت بالاترین مقام دستگاه اجرایی و مدیرعامل مجاز است.

در ماده (۲۴) عبارت و با تایید مجمع عمومی به تصویب هیئت وزیران جایگزین عبارت به تصویب مجمع عمومی می شود.

ماده (۲۴)؛ آیین نامه های نظارتی، مالی، استخدامی و اداری با پیشنهاد معاونتهای برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به تصویب مجمع عمومی می رسد.

با اعمال این اصلاحات موضوع این تصوبنامه، شماره مواد به ترتیب اصلاح می شوند. این اصلاحیه به تایید شورای نگهبان رسیده است.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×