اخبار نساجی

سه نامزد ریاست بانک جهانی معرفی شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با وجودمخالفت ها با ادامه ریاست بانک جهانی از سوی یک فرد آمریکایی، یک منبع نزدیک به این بانک ‘جان کری’ سناتور آمریکایی، ‘سوزان رایس’ سفیر آمریکا در سازمان ملل و ‘لارنس سامرز’ اقتصاد دان آمریکایی را سه نفری اعلام کرد که برای ریاست بانک جهانی نامزد شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات آمریکایی هنوز تصمیم نهایی را در این زمینه نگرفته اند.

‘رابرت زولیک’ رییس این بانک ماه گذشته اعلام کرد که پس از پایان دوره پنج ساله اش در اوایل تیرماه از این مقام کناره گیری خواهد کرد.

براساس یک توافق نانوشته که به زمان تاسیس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در هفت دهه گذشته برمی گردد، آمریکایی هاهمیشه ریاست بانک جهانی را برعهده داشته اندواروپایی ها رییس صندوق بین المللی پول را تعیین کرده اند.

در چند هفته گذشته کشورهای توسعه یافته مثل چین و برزیل خواستار شکل گیری فرآیند انتخاب به شکلی رقابت جویانه و منصفانه شده اند.

بانک جهانی اعلام کرده است که درخواست نامزدی برای این مقام رااز ۲۳ مارس (سوم فروردین) می پذیرد و مساله انتخاب جایگزین برای ‘زولیک’ تا ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) مشخص خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تاریخ زمان نشست های بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن است.

بانک جهانی، یک بانک بین المللی است که ۱۸۷ کشور در آن عضویت دارند.

در مدت ریاست پنج ساله ‘ رابرت زولیک’ رئیس کنونی بانک جهانی، این بانک ۲۴۷ میلیارد دلار وام در اختیار برخی کشورهای در حال توسعه قرار داده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×