اخبار فرش ماشینی

پایان ساخت مخزن موزه منطقه ای آذربایجان غربی/ موزه فرش ۲ سال دیگر بهره برداری می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص آخرین وضعیت دو موزه منطقه و فرش آذرباییجان شرقی گفت: ما در آذربایجان به ویژه تبریز دو موزه مهم داریم. در حال حاضر کار مخزن موزه منطقه‌ای به اتمام رسیده و تنها تجهیزات نهایی آن مانده است که از اعتبارات امسال خریداری شد.

وی ادامه داد: در این موزه آثار تاریخی بسیاری داریم که نیازمند مرمت و آزمایشگاه و نگهداری خوب است. ایجاد فضای آزمایشگاهی، کارگاه مرمت، سفت کاری، که از بخش مالی تامین می‎‌شود تا ۲ یا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.

طالبیان تصریح کرد: ما در تبریز موزه فرش داریم که خود معاملات فراوانی در زمینه فرش با کشور ترکیه و غیره انجام می‌دهد و به دنبال این هستیم که این موزه به عنوان بهترین موزه فرش این منطقه انتخاب شود. خوشبختانه فضای مختلفی برای پژوهش، مرمت، شست و شو و غیره در موزه فرش وجود دارد که در آن می‌توان به نحو درست از فرش‌ها نگهداری کنیم.

وی در ادامه گفت: ما بخش اعظم موزه را در سال جاری درست کرده و طی ۲سال آینده و شاید کمتر، آن را تکمیل می‌کنیم. این نکته را بگویم به علت نزدیکی موزه فرش به مسجد کبود، قرار است در طراحی تغییراتی بر روی آن انجام شود.

معاون میراث فرهنگی کشور در پایان گفت: با مشارکت شهرداری مجموعه‌هایی با نام کمال‌الدین مسعود خُجندی و کمال بهزاد به عنوان مرکز فرهنگی بسیار مهمی در منطقه به وجود می‌آید. اخیرا تاجیکستان یک مشت خاک از کنار مقبره خجندی را به  کشور خود برده و برای آن آرامگاهی بنا کردند، پس ما باید به این بناها بیشتر توجه کنیم. بخش‌های مختلف بازار تبریز و حریم‌های اطراف آن باید بیشتر کنترل شده و تکلیف حریم و منظره آن که در دستورالعمل‌‎ها آمده، باید مشخص شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×