اخبار فرش ماشینی

پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی در گلستان ایجاد می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان در نیمه دوم امسال خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: راه اندازی پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی می‌تواند به افزایش صادرات فرش دستباف استان کمک کند.

حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در اولین جلسه کمیته فرش دستباف استان گلستان اظهار کرد: این موضوع در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار گلستان تصویب شده که عملیاتی خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال یکی از اقداماتی است که در راستای شناساندن هر چه بیشتر فرش ترکمن صورت خواهد گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قوانلو با بیان اینکه فرش دستباف ترکمن برای استان گلستان یک برند است، تصریح کرد: یکی از مشکلات بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف استان در موضوع بیمه تامین اجتماعی است که لازم است با بازرسی‌های مستمر ضمن شناسایی بافندگان واقعی و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب، تامین اجتماعی نیز نسبت به ارائه خدمات بیمه قالیبافی به بافندگان حقیقی اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از فرش دستباف، قرار دادن این هنر صنعت در قالب کالاهای ایرانی قابل خرید از طریق کارت اعتباری تسهیلات است. مردم می‌توانند فرش دستباف را به عنوان یکی از کالاهای ایرانی در قبال دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی و با استفاده کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، انتخاب و خریداری کنند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان فرش دستباف با بافت قدیم حتی بازارهای داخلی را هم از دست خواهند داد. لازم است با حفظ نقوش ترکمن، براساس نیاز و سلیقه بازار، فرش‌های باکیفیت تولید شود. کنسرسیوم‌های صادراتی برای ایجاد برند مشترک نیز می‌تواند به توسعه این هنر صنعت بویژه در بخش فروش کمک کند. خوشه فرش استان باید آن را پیگیری و به سرانجام رساند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×