اخبار نساجی

در سال ۲۰۱۱، ۸۰ میلیون خودرو در جهان ساخته شد

 

در سال ۲۰۱۱، ۸۰ میلیون خودرو در جهان ساخته شد

صنعت – طبق اعلام سازمان بین المللی سازندگان خوردو، تولید جهانی اتومبیل در سال ۲۰۱۱ رقم ۸۰،۱ میلیون عدد را نشان می دهد.

پاتریک بلن، رییس سازمان بین المللی سازندگان اتومبیل اعلام کرد که در سال ۲۰۱۱ تعداد ۸۰،۱ میلیون خودرو در سراسر جهان ساخته شده است. به گفته وی، این رقم رکورد قابل توجهی است و در مقایسه با سال ۲۰۱۰، ۳% افزایش داشته است.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۹ به دلیل بحران اقتصادی تولید اتومبیل با رقم ۶۱،۸ میلیون از کاهش قابل توجهی برخوردار بود.
این رکورد یکی از نوآوریهای سال ۲۰۱۱ است: آسیا با تولید ۴۰،۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۱ در مقام اول سازندگان اتومبیل قرار دارد. بعد از آسیا، اروپا(با احتساب روسیه) قرار دارد که تعداد ۲۱،۱ میلیون خوردو در این سال تولید کرده است و در نهایت آمریکا با تولید تعداد ۱۷،۸ میلیون خودرو در مقام آخر قرار دارد.

گفتنی است چین با ساخت ۱۸،۴ میلیون اتومبیل اولین تولیدکنندۀ جهانی خودروست. در اروپا نیز بعد از کاهش تولید متعاقب بحران اقتصادی، تولید خودرو در حال افزایش است. در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۱ تعداد ۱۳،۵ میلیون خودرو ساخته شده است که با این حال تعداد مورد نظر ۲ میلیون کمتر از تولید پیش از سال ۲۰۰۸ است. در آمریکای جنوبی نیز از سل ۲۰۰۳ تولید اتومبیل افزایش یافته که در سال ۲۰۱۱ رقم ۴،۳ میلیون را نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این میان ژاپن به دلیل سونامی سال ۲۰۱۱ شاهد کاهش تولید اتومبیل بود که رقم تولید آن به ۸،۴ میلیون عدد رسید. کره جنوبی نیز با تولید ۴،۷ میلیون خودرو همچنان سیر صعودی تولید اتومبیل را طی می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×