اخبار نساجی

دولت در زمینه واردات اقدامات سختگیرانه داشته باشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر حمایت از تولید داخلی گفت: دولت باید در زمینه واردات اقدامات سختگیرانه داشته باشد.

سید محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در سال جاری اقداماتی از سوی دولت و مجلس در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت، اما کافی نبوده و لذا باید در سال آینده هم در بودجه کشور و هم در نحوه عملکرد و هم در تدوین و بررسی طرح‌ها و لوایح براساس اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

وی با بیان اینکه اقدام براساس اقتصاد مقاومتی باید به عنوان دستورالعمل مدنظر قرار گیرد، گفت: گرچه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، اما نیازمند جدیت بیشتری است و باید قوای سه‌گانه اقدامات بهتری در این زمینه انجام دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد واردات بی‌رویه و استفاده از تولیدات داخلی تصریح کرد: واردات باید هدفمند باشد و برای منظور خاصی به کارگیری شود. اینکه واردات صرفا برای رضایت مصرف‌کننده و یا ایجاد تنوع در اجناس صورت گیرد، دلیل قانع‌کننده‌ای نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میرمحمدی افزود: در حال حاضر نیازمند حمایت از تولید و رونق تولید داخلی هستیم، لذا سیاست‌های واردات باید به صورتی باشد که تولیدات کشور توان رقابت را داشته باشد، در حالی که انبار کارخانجات ما از تولیدات داخلی پر است اما باز هم برخی کالاها از مبادی قاچاق یا رسمی وارد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی، گفت: گرچه بخشی از درآمدهای کشور از منابع واردات تامین می‌شود، اما باید اولویت‌بندی کنیم و اولویت اصلی ما حمایت از تولید ملی است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس اضافه کرد: دولت باید در زمینه واردات اقدامات سختگیرانه داشته باشد و واردات را محدود کند و اگر واردات برای تنوع در مصرف است، باید با افزایش تعرفه واردات و سود بازرگانی انگیزه واردات کاهای مصرفی و تجملی را کم کند. از طرفی هم با افزایش تعرفه واردات، قیمت تمام شده کالای وارداتی افزایش یافته و مصرف‌کنندگان به سمت مصرف داخلی سوق پیدا می‌کنند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×