اخبار نساجی

۵ کاری که “کارآفرینان موفق” انجام می دهند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارآفرینی امر پسندیده ای است که علاوه بر درآمد زایی به ایجاد شغل و کار کمک میکند و چرخه ی تولید را به حرکت در می آورد. در هر صنعت و هر شغلی کارآفرینی همیشه مورد استقبال قرار گرفته است حتی کارآفرینانی که با سرمایه اندک و با حداقل نیرو شروع به فعالیت میکنند پس از چندی با موفقیت هایشان میتوانند الگو و انگیزه ای برای دیگران باشند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، کارآفرینان اصولا جزء آن دسته افرادی هستند که همه چیز را خودشان ایجاد می کنند همه ی آنچه که یک کار نیاز دارد از سرمایه و نیروی انسانی و تجهیزات را فراهم کرده و علاوه بر درآمد زایی تغییر ایجاد می کنند.

آنها هیچ گاه منتظر ایده های جدید نیستند آنها خودشان دست به خلق ایده های جدید می زنند و سعی در گسترش کارشان دارند آنها خودشان شرایط و امکانات را فراهم می کنند چون انگیزه ی کافی دارند. آنها در جست و جوی موفقیت هستند و تلاش زیادی برای کسب موفقیت می کنند.

رمز موفقیت کارآفرینان ۵ کار مهم و اساسی است:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۱-کارآفرینان اگر در طول مسیر کاری با شکست مواجه شوند به هیچ وجه نا امید نشده و دوباره از نو شروع میکنند این ویژگی بارز یک کارآفرین است که از شکست ها هراسی نداشته باشد و از آنها تجربه کسب کند و با عزمی قوی راهش را ادامه دهد.

اسکالر بوشلز نویسنده ی کتاب های مدیریتی معتقد است: “شکست اغلب باعث نا امیدی شده و افراد دائما با فکر کردن به آن فرصت های دیگر در زندگی را از دست خواهند داد”.

۲-کارآفرینان همیشه در حال یادگیری هستند آنها هر روز یک مطلب جدید را در ارتباط با کار و پیشه خود می آموزند چون یک کارآفرین باید جدیدترین اطلاعات کار را بداند و به اندازه ی کافی بتواند از تجربیات دیگران بهرمند شود.

۳-تمرین نظم و انضباط یکی دیگر از کارهایی است که کارآفرینان به آن اهمیت میدهند نظم کاری باعث میشود تا بعدا بتوانند سودآوری بیشتر داشته باشند چون اگر نظم در کار برقرار باشد کارآفرینان با سخت کوشی بیشتری کار می کنند بنابراین نتیجه ی بهتری هم خواهند گرفت انضباط در کار ویژگی بارز کارآفرینان است.

۴-کارآفرینان نه تنها به کار بلکه به زندگی شخصی شان هم اهمیت فراوان می دهند چون آنها به خوبی میتوانند تعادل را بین کار و خانواده برقرار کنند و به امور هر دو رسیدگی کنند چون آنها فعال، پویا و شاداب هستند و البته به دلیل انگیزه ی بالا تداخلی بین کار و زندگی شان ایجاد نمی شود.

۵-کار آفرینان علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران تجربیات خودشان را نیز در اختیار دیگران قرار میدهند اغلب کسب و کارهای کوچک ممکن است تعداد اندکی از کارمندان را گرد آوری کنند اما همین تعداد اندک اگر تخت مدیریت یک کارآفرین با انگیزه باشند میتوانند در مدت زمان کوتاهی حجم بالایی از تجربیات را به خود اختصاص دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×