اخبار نساجی

توافق هسته ای، روابط اقتصادی ایران و پاکستان را به سرعت گسترش می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتاق بازرگانی و صنعت شهر کراچی که پایتخت اقتصادی پاکستان محسوب می شود، توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران را برای منطقه جنوب آسیا بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در آینده ای نزدیک همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور همسایه افزایش خواهد یافت.

افتخار احمد وهره این اظهارات را در گفت و گو با تلویزیون دولتی پاکستان (PTV) عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: توافق هسته ای میان شش قدرت جهان و ایران و به دنبال آن لغو تحریم های اقتصادی این کشور، تاثیر مثبتی بر منطقه جنوب آسیا خواهد داشت.

این مقام اقتصادی پاکستان با اشاره به تبعات منفی تحریم های غرب علیه ایران بر طرح های انرژی در پاکستان افزود: طرح خط لوله انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران، کلید حل مشکلات انرژی پاکستان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: تکمیل طرح انتقال گاز از ایران به چرخ ها صنعت فولاد، نساجی و سایر صنایع مادر و طرح های عظیم پاکستان روح تازه ای می بخشد.

افتخار احمد گفت: دولت پاکستان در زمان کنونی تلاش های فراوانی برای رسیدگی به مشکلات انرژی در کشور انجام داده و چند طرح جدید تولید انرژی نیز در آینده با هدف تقویت اوضاع اقتصادی کشور راه اندازی می شود.

در شهریور ۱۳۹۱ (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲) تفاهمنامه همکاری های دوجانبه ای میان اتاق های بازرگانی تهران و کراچی به امضای ˈیحیی آل اسحاقˈ و ˈابرار احمدˈ روسای وقت این دو تشکل اقتصادی رسید.

در این تفاهمنامه که در شهر کراچی پاکستان امضا شد، بر تقویت روابط اقتصادی و همچنین شرکت متقابل در نمایشگاه های تجاری دو کشور تاکید شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×