مد و پوشاک

“ومو”؛ لباسی هوشمند برای نظارت و تشخیص صرع

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

داده های فیزیولوژیکی دریافت شده از حسگرها از طریق ارتباط بلوتوث به یک برنامک در تلفن همراه هوشمند منتقل می شوند. این برنامک ویژه داده های دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و امکان مشاهده آنها توسط بیمار و یا فردی حرفه ای را فراهم می کند.

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور – تلاش های مشترک “بایوسرنیتی”، شرکت فرانسوی تجهیزات پزشکی، “اپیلپسی اکشن”، یک سازمان انگلیسی فعال در زمینه صرع، و “اِفاپ”، یک سازمان فرانسوی فعال در زمینه صرع، معرفی نخستین لباس هوشمند و برنامک همراه آن را در پی داشته که به نظارت و تشخیص صرع کمک می کنند.

به گزارش “گروه فناوری و آی تی” عصرایران، تشخیص و درمان معمول صرع بر سوابق تشنج بیمار از طریق سیستم های ثابت نظارتی که تنها در بیمارستان ها امکان دسترسی دارند، وابسته هستند. به واسطه محدودیت دسترسی و سیستم های ثابت اغلب تشنج های بیماران ثبت نشده اند. فقدان اطلاعات تشنج برای یک بیمار به تشخیص و درمان کمتر از حد مطلوب منجر می شود. اما لباس هوشمند ومو (WEMU) بهبود دقت تشخیص، کاهش زمان تشخیص و کمک به طراحی یک رژیم دارویی دقیق‌تر برای بیمار را هدف گذاری کرده است.

سیستم ومو از یک پیراهن هوشمند و یک کلاه هوشمند با حسگرهای تعبیه شده در آنها تشکیل شده است. این حسگرها به طور مداوم بر فعالیت های قلبی، عضلانی و مغزی بیمار نظارت دارند. این سنسورها از طریق مدار الکترونیکی تعبیه شده به یک بسته باتری قابل شارژ متصل هستند.

داده های فیزیولوژیکی دریافت شده از حسگرها از طریق ارتباط بلوتوث به یک برنامک در تلفن همراه هوشمند منتقل می شوند. این برنامک ویژه داده های دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و امکان مشاهده آنها توسط بیمار و یا فردی حرفه ای را فراهم می کند. همچنین، داده های تلفن همراه هوشمند قابلیت بارگذاری از طریق یک ارتباط امن در فضای ابری را داشته تا به دکتر اجازه مشاهده آنها از راه دور را بدهد. افزون بر بهبود تشخیص و روند درمان بیمار، سیستم ومو دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر درباره وقوع تشنج ها را فراهم می کند که برای جامعه پژوهشی صرع ارزشمند است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×