اخبار نساجی

۴۸۱ میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: ۴۸۱ میلیون دلار کالا در سه ماه نخست سال جاری از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق صادر شد.

نعمت الله نازپرورده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وزن کالاهای صادر شده را یک میلیون و ۳۸۷ هزار تن ذکر کرد.

وی بیشتر کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد.

معاون فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: در مجموع ۳۰ میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۴۹۵ هزار تن از مرز رسمی خسروی و ۴۵۱ میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۸۹۲ هزار تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: صادرات این میزان کالا با استفاده از ۷۰ هزار دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است.

نازپرورده اضافه کرد: میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی در سه ماهه نخست امسال ۳۳ هزار دستگاه تریلر کشنده بوده است.

روزانه به طور میانگین ۸۰۰ تا یک هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و ۲۰۰ دستگاه کامیون از مرز خسروی به عراق صادر می شود.

معاون فرماندار قصرشیرین افزود: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین هر سال حدود ۵۴ درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.a

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×