اخبار فرش ماشینی

نعمت زاده : فرش ایران باید در دسترس همه جهانیان باشد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه فرش یک هنر با بیشترین تنوع است ، گفت :‌ صنعت فرش هر شهر و روستا ، ویژگی منحر بفردی دارد و خانم ‌های ایرانی خانه را به کارخانه تولید ثروت تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم گشایش بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف گفت : استانداردسازی فرش ، درست نیست و هنر و هنرمند را نمی توان به صورت استاندارد و در چارچوب مشخصی قرارداد اما مواد اولیه آن باید استاندارد و به روز باشد.

وی تاکید کرد:‌ نمایشگاه هم بستری برای عقد قرارداد شرکت ‌های خارجی با تولیدکنندگان ایرانی است و باید دستاوردهای ان بیشتر شود.
نعمت‌زاده با بیان اینکه فرش بخشی از درآمد و صادرات ایران را تشکیل می دهد ، گفت : صادرات غیرنفتی در پنج ماه امسال کاهش یافته است که امیدواریم جبران شود و ما هم در پی

لغو مالیات‌های صادراتی و مقررات زدای در برنامه‌ریزی ۱۰۰ روزه هستیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از آغاز حرکت جدی دولت برای کاهش تحریم‌ها و افزایش ارتباطات بین المللی خبر داد و گفت: آمریکایی ها تحریم فرش دستباف ایران را محرومیت شهروندان این کشور از یک هنر اصیل می دانند.

نعمت زاده افزود: دولت حرکات جدی را در جهت کاهش تحریم ها و افزایش روابط بین الملل آغاز کره است که امیدواریم بتوان با پیگیری از مراجع حقوقی تحریم فرش دستباف ایران نیز لغو شود و باید فرش ایرانی به عنوان یک هنر و دستبافته سنتی در دسترس همه مردم دنیا باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت گفت: در نامه‌ای به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی قرار شد تعهد صادر‌کنندگان به شیوه هزینه‌کرد ارز ناشی از صادرات غیرنفتی برداشته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×