اخبار نساجی

سهمیه بندی گازوئیل منطقه ای می شود

 

فازاول سهمیه بندی گازوئیل در سه استان کشور که از سال گذشته آغازشده بود تا هفته آینده در ۱۳ استان دیگر نیز اجرایی خواهد شد و پیش بینی می شود تا تابستان، سهیمه بندی این فراورده در سطح کشور به اجرا گذاشته شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ، تا ۵ روز آینده طرح عرضه منطقه‌ای سهمیه گازوئیل اجرا می‌شود.
جلیل سالاری همچنین با بیان اینکه سال گذشته طرح عرضه منطقه ای گازوئیل در ۶ منطقه کشور عملیاتی شد، بر کاهش ۱۸ تا ۲۵ درصدی مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی تاکید کرد.

وی از اجرای فاز جدید طرح عرضه منطقه ای گازوئیل در ۱۳ استان جدید کشور تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: اجرای این طرح منجر به مدیریت بیشتر مصرف سوخت در کشور می شود.
دراین بین به نظر می رسد دولت در نظر دارد سهمیه بندی در بخش بنزین را به خودروهای عمومی و خاص کاهش و در عین حال سهمیه بندی گازوئیل را جایگزین این امر کند.

براساس این گزارش،درحال حاضر به طور متوسط روزانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در سطح پالایشگاه‌های نفت کشور تولید می شود که از این میزان ۵۰ میلیون لیتر از آن در بخش ناوگان حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد.
مطالعات انجام شده در سطح وزارت نفت نشان می‌دهد که در شرایط فعلی میزان سهمیه‌های گازوئیل اختصاص یافته به خودروهای دیزلی بیش از مصرف واقعی این خودروهاست و از این رو تجدید نظر در نحوه عرضه و سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی کشور ضروری به نظر می رسد.

از سال گذشته تاکنون به منظور ساماندهی و مدیریت مصرف گازوئیل، طرح عرضه سهمیه منطقه‌ای این سوخت مایع در سه استان کردستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان عملیاتی شد که با اجرای آن متوسط مصرف روزانه گازوئیل در هر یک از این استانها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از این رو با توجه به پایان رسیدن دوره آزمایشی اجرا طرح عرضه منطقه‌ای سهمیه گازوئیل در این مناطق، دستور اجرای آن در ۱۷ استان کشور هم صادر شده است.
بر اساس برنامه های موجود، در صورت موفقیت آمیز بودن دوره آزمایشی از تابستان سال آینده این پروژه مدیریت مصرف سوخت در کل استان‌های کشور اجرایی خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×