اخبار نساجی

وزارت بازرگانی نمی‌تواند متولی خوبی برای تنظیم بازار باشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

واگذاری ساماندهی تنظیم بازار به مرجع تخصصی آن که سال‌ها مقفول مانده بود می‌تواند بستری را فراهم کند تا ضمن آنکه تولیدکنندگان با خیال راحت به تولید بپردازند بازار نیز با تناسب در عرضه و تقاضا مواجه شود.

ایلنا: دبیر انجمن مرغ گوشتی کشور، واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی را یک انقلاب بزرگ برای بازار محصولات کشاورزی توصیف کرد.
علی آذروش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: واگذاری ساماندهی تنظیم بازار به مرجع تخصصی آن که سال‌ها مقفول مانده بود یعنی وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند بستری را فراهم کند تا ضمن آنکه تولیدکنندگان با خیال راحت به تولید بپردازند بازار نیز با تناسب در عرضه و تقاضا مواجه شود.

وی بیان داشت: بارها طی سال‌های گذشته تاکنون من و همکارانم بر این عقیده بوده‌ایم که تولید یک تخصص است و وزارت بازرگانی در امر بازار و تولید به خصوص محصولات کشاورزی فن و تخصص لازم را ندارد و همین امر باعث شده بود که طی سال‌های گذشته تاکنون بازار محصولات کشاورزی از جمله نمونه بارز آن مرغ و تخم‌مرغ همیشه متلاطم و آشفته باشد.
آذروش به واردات یک میلیون و هشتصد و بیست هزار تن محصولات کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان واردات بیانگر آن است که وزارت بازرگانی نمی‌تواند متولی خوبی برای تنظیم بازار و همچنین حامی تولیدکننده باشد.
البته آذروش ابزارهای لازم برای این کار را یکی از ضروریات تنظیم بازار دانست و گفت: برای ایجاد یک بازار منظم و به سامان ابزارهای زیربنایی لازم است که تنها وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند به تنهایی از عهده آنها برآید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×