اخبار نساجی

تمایل به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تمایل به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان

نویسنده: مجتبی عابدینی

دنیای اقتصاد – رشت : مشاور مطالعات راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بیش از هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تمایل به سرمایه گذاری صنعتی در استان گیلان با صدور ۲۳۵ فقره جواز در سال ۹۰ خبر داد.

افشین سروش اعلام کرد: انتظار می رود با بهره برداری از این تعداد طرح صنعتی برای ۵هزار و ۷۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شود. به گفته وی، این طرح ها عمدتا در زمینه تولید محصولات فلزی، صنایع غذایی، محصولات سلولزی و شیمیایی است که طرح های توسعه کاشی خزر، تولید مقوای دوبلکس، تولید روغن نباتی گنجه و چندین طرح تولید محصولات غذایی و فلزی دیگر از مهم ترین آنها است. مشاور مطالعات راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۲۸۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که با بهره برداری از این واحدها بالغ بر ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفت. سروش اظهار کرد: با راه اندازی این واحدها که عمدتا در زمینه تولید محصولات فلزی، محصولات غذایی، کانی غیرفلزی و محصولات لاستیکی و پلاستیکی است ۳ هزار و۶۴۰ نفر به صورت مستقیم شاغل شده اند.

وی مهم ترین واحدهای به بهره برداری رسیده در سال گذشته را شامل طرح توسعه چای رفاه لاهیجان، تولید قطعات خودرو پایا مدرن کاسپین، تولید مفتول و میله مسی راد و کابل شمال پارس، تولید کارت های حافظه الکترونیکی تلوان، طرح توسعه غدیر مجتمع دخانیات گیلان و چندین واحد تولید فرآورده های بتنی، محصولات غذایی و نساجی برشمرد و خاطرنشان کرد:در سال گذشته تعداد ۳۳ فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی نیز صادر شد که برآورد میزان سرمایه گذاری آنها بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده و انتظار می رود با راه اندازی طرح های یاد شده ۱۰۱۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۶۱۲ به تاریخ ۲۱/۱/۹۱، صفحه ۲۳ (استان ها)

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×