اخبار نساجی

مصوبه تسهیلات ۱۰هزار میلیارد تومانی صنعت هیچ خروجی نداشت

 

نایب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس گفت: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری هایی کرد و با وجود اینکه هیئت وزیران ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این صنایع اختصاص داد اما هیچ خروجی نداشت چون متولی برای پیگیری وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی گفت: صنایع کوچک علاوه بر مشکلاتی که در بحث شبکه بانکی دارند مهمترین مشکلشان نبود متولی مشخص در خصوص این صنایع است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس افزود: در خیلی از کشورها مانند مالزی یک مجموعه کاملاً حاکمیتی برای تصدی و حمایت از صنایع کوچک وجود دارد اما در ایران به دلیل ادغامی که میان مجموعه شهرک های صنعتی با صنایع کوچک صورت گرفت، مأموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث صنایع کوچک به فراموشی سپرده شد.

وی گفت: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری هایی کرد و با وجود اینکه هیئت وزیران ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این صنایع اختصاص داد اما هیچ خروجی نداشت چون متولی برای پیگیری وجود ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پورابراهیمی افزود: اکنون مجموعه صنعت، معدن و تجارت در بحث صنایع کوچک بیشتر به زیرساخت ها و واگذاری زمین اکتفا می کند.

وی گفت: طبق گزارش ها، ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار در سال کالای قاچاق به کشور وارد می شود که به اندازه فروش نفت است و اگر از صنایع کوچک و تولید ملی حمایت صورت بگیرد، مبارزه قابل توجهی با قاچاق کالا صورت خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس افزود: مجلس و دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند که ظرف سه ماه آیین نامه ای برای تدوین و شناسایی کد رهگیری واحدهای کوچک ارائه کند اما با وجود ۱۴ ماه، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پور ابراهیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا میان سیاست های تجاری و تعرفه ای با روند فعالیت صنایع کوچک رابطه ای وجود دارد؟ گفت: وزارت صنعت تعرفه ها را کاهش داد که همین موجب تعطیلی صنایع کوچک شد.

وی افزود: اگر وزارت صنعت بخواهد در این قضیه ورود کند باید تمرکز خود را از حوزه فعالیت های مرتبط با زیرساخت ها به حوزه سیاست های حمایتی سوق دهد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×