اخبار فرش ماشینی

گشایش نمایشگاه ایران با محوریت استان مرکزی در لبنان

دومین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان مرکزی در لبنان گشایش یافت .

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از اراک ، این نمایشگاه با حضور ۷۰ شرکت از ۱۰ استان کشورمان با هدف جذب فرصت های صادرات در بیروت گشایش یافت .

محصولات کشاورزی، صنعت نفت و گاز، صنایع دستی ، سنگ وکانی های معدنی ،فولاد ،الیاف پلی استر ،فرش ،مبلمان وتزیینات خانگی از جمله تولیدات معرفی شده در این نمایشگاه است.

صنایع بزرگ نفت و گاز مثل پتروشیمی و پالایشگاه شازند و تولید کنندگان بخش کشاورزی از جمله حاضران در این نمایشگاه هستند .

آقای رکن آبادی سفیر ایران در لبنان، ایجاد شرایط برای نشست های مشترک بین تجار ۲ کشور و معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی را ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد .

نقولا نحاس وزیر اقتصاد و تجارت لبنان نیز گفت : موفقیت ها و دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف چشم گیر است و برگزاری نمایشگاه و معرفی محصولات شرایط ورود کالاهای ایرانی به بازار لبنان را فراهم خواهد کرد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تعدادی از تجار لبنانی حاضر در این نمایشگاه کیفیت قابل رقابت با محصولات اروپایی و قیمت مناسب تر را از جمله ویزگی های کالاهای ایرانی دانستند .

آقای شعبانی فرد استاندار مرکزی در مراسم گشایش نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولان وفعالان اقتصادی ۲ کشور برگزار شد، توانمندی های تولیدی استان مرکزی را تشریح کرد و افزود : وجود ۲۸۰۰ واحد صنعتی در این استان شرایط مطلوب و متنوعی برای حضور در بازارهای منطقه را فراهم کرده است.

این نمایشگاه دیروز با حضور وزیران تجارت و کشاورزی لبنان ، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایران، سفیر ایران در بیروت ، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران اقتصادی کشورمان گشایش یافت و تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بیروت دایر خواهد بود .

لبنان ۴ میلیون نفر جمعیت ساکن و ۱۶ میلیون نفر مهاجر به سایر کشورهای دنیا دارد که به علت نزدیکی جغرافیایی به کشورهای اروپایی و افریقایی دروازه تجارت به قاره های سبز و سیاه محسوب می شود.

نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته هم در لبنان برگزار شد و ۲۵ هزار لبنانی از آن بازدید کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×