اخبار نساجی

واعظی: خدمات کنونی در پهنای باند و سرعت اینترنت در شان ملت ایران نیست

 

واعظی: خدمات کنونی در پهنای باند و سرعت اینترنت در شان ملت ایران نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده در یکصد روز از عملکرد این وزارتخانه گفت: در این مدت بررسی ها در زمینه خدمات دهی در پهنای باند و سرعت اینترنت نشان داد که این خدمات در شان ملت ایران نیست.

به گزارش ایرنا، ˈمحمود واعظیˈ یکشنبه شب در برنامه گفت و گوی خبری با موضوع عملکرد یکصد روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در دنیای کنونی، فناوری اطلاعات به عنوان زیربنای توسعه کشورها تلقی می شود از این رو تبدیل شدن به کشور توسعه یافته، بدون زیرساخت های قوی در حوزه فناوری اطلاعات امکانپذیر نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر ۱۰ درصد سرمایه گذاری در این بخش انجام شود، یک درصد به میزان تولید ناخالص ملی افزوده می شود.

وی افزود: براین اساس در طی یکصد روز از آغاز فعالیت این وزارتخانه، با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دستگاه هایی که برای توسعه کشور برنامه ریزی می کنند، جلساتی را برگزار کردیم که خوشبتخانه نتایج خوبی نیز حاصل شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه ریزی کوتاه مدت برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این برنامه ، تا یک سال آینده وضع کنونی پهنای باند و سرعت اینترنت ۲ تا ۳ برابر می شود.

وی افزود: براساس برنامه سه ساله، می خواهیم پهنای باند و سرعت اینترنت را مطابق با مطالبات مردم، افزایش دهیم.

وی، توسعه مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و مرزی در کنار افزایش سرویس دهی به مردم را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: جامعه ظرفیت ارایه ۲ برابر خدمات کنونی را دارد.

وی یکی از سیاست های دولت را جلوگیری از افزایش تعرفه خدمات عنوان کرد و افزود: افزایش تعرفه هزینه های مخابراتی مورد تایید دولت نبود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تبادل نظر انجام شده در هیات دولت و برگزاری نشستی با رییسان اپراتورها، بر این مهم تاکید شد که از ۱۵مردادماه تا ۱۵ مهر امسال، تمام نرخ تعرفه ها به ارقام سابق بازگردد؛ ضمن آنکه اپراتورها موظف به بازگرداندن مبالغ اضافه به مردم و مشترکین هستند.

واعظی خاطرنشان کرد: اپراتورها در جهان بر این مبنا فعالیت می کنند که با کم کردن هزینه ها و افزایش خدمات، سرویس دهی ارزان تری داشته باشند؛ در واقع از این راه با هم رقابت می کنند.

این مقام مسوول تاکید کرد: براین اساس باید در کشورمان نیز چنین وضعیتی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید رقابت میان شرکت ها منجر به ارایه خدمات ارزان و با کیفیت به مردم شود. به همین دلیل دولت اجازه افزایش قیمت ها را نداد و شورای رقابت نیز با این افزایش قیمت مخالفت کرد.

واعظی با یادآوری اینکه وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر نقش پل ارتباطی بین مردم و شرکت های خدمات رسان دارد، افزود: دولت باید از حقوق مردم و شرکت های فعال در کشور حمایت و بر عملکرد آنها نظارت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند بین المللی اینترنت ایران افزایش یافته است، گفت: در یکصد روز عملکرد دولت، این وزارتخانه توانسته است پهنای باند خود را بیش از ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد درآینده نه چندان دور این افزایش باند را به ۱۵۰ گیگابیت برساند به طوری که هم ارزان به دست مصرف کننده برسد و هم خدمات و سرویس دهی مناسبی داشته باشد.

واعظی با بیان اینکه هدفگذاری دولت، خدمت رسانی به مردم است، افزود: براین اساس سامانه ۱۹۵ در وزارتخانه راه اندازی شده است تا به انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات مردم از شرکت های خدمات رسانی که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند، رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص خدمات رسانی پست نیز گفت: شرکت پست سعی دارد خدمات رسانی خود را به روزرسانی کند. براین اساس با راه اندازی سامانه ۱۹۳، مردم می توانند بدون خارج شدن از منزل، محصولات پستی خود را در درب خانه تحویل دهند.

وی افزود: در برنامه های پست سعی شده است تا محموله پستی بین استانی با فاصله زمانی ۲۴ ساعت و سایر محصولات عادی نیز با فاصله زمانی ۷۲ ساعت، تحویل مقصد شوند.

واعظی با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال آماده سازی زیرساخت های شبکه ارتباطی ملی است و در این مهم همه توان خود را به کار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد کاربران با راه اندازی شبکه ملی بتوانند از حداکثر خدمات بهره مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×