اخبار نساجی

کاهش ۴۳ درصدی صادرات ترکیه به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵.۴ میلیارد دلار رسید که ۴.۲۳ میلیارد دلار از این رقم مربوط به واردات ترکیه از ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۲ درصدی داشته است. در ۵ ماه نخست ۲۰۱۳ مبادلات دو کشور ۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۴ با کاهش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱.۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

واردات ترکیه از ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۴ نیز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۴ درصد کاهش یافته و به ۴.۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

ایران دهمین مقصد صادرات ترکیه و ششمین منبع تامین نیازهای وارداتی این کشور در ۵ ماه نخست ۲۰۱۴ شناخته شده است. صادرات ترکیه به ایران در این مدت معادل ۱.۷ درصد کل صادرات این کشور و واردات از ایران معادل ۴.۳ درصد کل واردات ترکیه در این مدت بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×