اخبار نساجی

معاون سازمان مالیاتی: توافق ما با اصناف اجباری بود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام اینکه توافق این سازمان با اصناف اجباری بوده است، گفت : اصناف در چهارماهه اول امسال ۶ درصد کل مالیاتهای کشور را پرداخت کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین وکیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : این درحالی است که در همین مدت اشخاص حقوقی ۴۱ درصد و حقوق بگیران ۱۱ درصد کل مالیاتهای کشور را پرداخت کرده اند.

وی افزود : ده سال پیش مالیات مشاغل دو برابر حقوق بود در حالیکه رشد مالیاتی در بخش حقوق بگیران دو برابر شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وکیلی گفت: در سال ۸۱ سهم مالیات حقوق ودستمزد ۰.۹ بود که در سال ۹۲ به۲.۳ درصد رسید .

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور همچنین افزود : در سال ۹۲ مالیات دریافتی از مشاغل ۲۱۳۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۳ با ۲۰ درصد افزایش به ۲۶۵۰ میلیارد تومان رسید .

وی ادامه داد : در سالهای گذشته به علت نبود شفافیت مجبور به توافق با اصناف شدیم .

وکیلی افزود : مالیات بر حقوق همواره بر اساس واقعیت و شفاف بوده و رشد بالاتری داشته است اما مالیات اصناف با عدم شفافیت همراه و به این خاطر افزایش درستی نداشته است .

وی خاطر نشان کرد : سازمان امور مالیاتی کشور مجبور به توافق با اصناف است زیر در غیر این صورت مالیات این بخش بیش از پیش کاهش می یابد .

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه طبق قانون اصناف ذیل بند الف و ب برای اظهارنامه های مالیاتیشان باید دفاترشان را ارائه بدهند افزود : کمتر از یک درصد از اصناف در این دو بخش اقدام به این کار می کنند.

وکیلی با بیان اینکه طبق قانون باید اصناف از چهارسال پیش صندوقهای فروش نصب می کردند افزود : با اینکه آئین نامه اجرایی سخت افزاری و نرم افزاری این کار در اتاق اصناف ایران تدوین و تصویب شده تا کنون چنین امری اتفاق نیافتاده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×