اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

وابستگی روانی تولید کنندگان فرش ماشینی به قطعات خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت آروین صنعت دقیق با مدیریت آقای مهندس ایرج فلک بین که دارای مدرک مهندسی مکانیک – طراحی جامدات می باشند این روزها در بخش ساخت قطعات فرش ماشینی برنامه های خوبی دارد تا تولیدکنندگان فرش ماشینی را به طور کل از واردات قطعات خارجی بی نیاز کند. جای بسی خوشحالی است که بخش قطعه سازی صنعت فرش ماشینی روز به روز در حال مجهز شدن به نیروهای متخصص و کاربلد است و این نوید آینده ای خوب در این بخش را می دهد.

◄ لطفاً در ابتدا بیوگرافی کوتاهی از سوابق خود و شرکت آروین صنعت بفرمایید.
اینجانب پس از حدود ۱۷ سال فعالیت در شرکت تام ایران خودرو که یکی از مهمترین و بروزترین شرکتها در عرصه خدمات مهندسی، تکنولوژیهای نوین و مدیریت پروژه های بین المللی می باشد در سال ۱۳۹۲ به پیشنهاد یکی از دوستان شاغل در زمینه ساخت و تولید قطعات ماشین آلات فرش ماشینی و نساجی به صورت نیمه وقت مبادرت به مهندسی معکوس برخی از قطعات حساس و مهم این صنعت کردیم و چون ادامه مسیر باید به صورت شخصیت حقوقی طی می شد شرکت آروین صنعت دقیق ثبت شد. هدف ما ارائه خدمات و محصولات قابل رقابت در حد شرکتهای اروپایی می باشد. برای دستیابی به هدف، طبیعی ایست که مشکلات و معظلات فراوانی در پیش است و ما خود را آماده این مسائل کرده ایم. و امیدواریم با پشتیبانی اساتید و مراکز علمی و صنعتی این عرصه به هدف بزرگ و ارزشمند در پیش رو برسیم.

◄ چه محصولات و خدماتی به صنعت نساجی و فرش ماشینی ارایه می کنید؟ چه نو آوری هایی را تا به حال داشته اید؟
در بحث مهندسی معکوس یا Reverse Engineering و کلا مهندسی ساخت و تولید برخی اقلام خاص مثل انواع بادامک (Excenter) و تبت و نایف هنگر(Knife Hanger) و یک سری بازویی های پر مصرف این ماشین آلات خدماتی را ارائه داده و از منظر فرآیند ساخت نوآوریهایی در جهت بهبود مقاومت مکانیکی و عمر بهره وری قطعات داشته ایم که رضایت مصرف کنندگان، موید بهبود کیفیت قطعات می باشد.

◄ شرکت شما موفق به تولید قطعات بسیار مهمی از ماشین آلات بافت فرش با کیفیت بسیار بالا شده است در این زمینه توضیحاتی ارایه کنید؟
همانطوریکه ابتدا بیان شد بیش از نصف عمرحرفه ای من در شرکت تام ایران خودرو گذشته و استفاده از خدمات بروز، پیمانکارن مستعد و دستیابی به رفرنسها و استانداردهای علمی مناسب از دلایل موفقیت شرکت تام می باشد که بنده تلاش می کنم همان تجربه را در مجموعه آروین صنعت دقیق نیز پیاده کنم.

◄ آیا صنعت فرش ماشینی ایران می تواند از نظر ماشین الات و قطعات خود کفا شود؟
هر چند سخت ولی به نظر من دور از دسترس نیست و چون کار بزرگ است مشکلات زیادی پیش رو هست و حمایت ها و پشتیبانی های قوی و هدفمندی را می طلبد. دوستان و همکاران من در زمینه تولید این قطعات در جاهای مختلف تلاشهای ارزشمندی داشته و محصولات خوبی هم ارائه داده اند که اگر این تلاشها از یک حمایت هدفمند و قاطع برخوردار باشد قطعاً حرکت در مسیر خودکفایی قرار خواهد گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

◄ به نظر شما چرا شرکت های اروپایی سازنده ماشین الات فرش بافی با وجود تعداد بسیار زیاد مشتریان در ایران هنوز هم در ایران یک مرکز خدمات قابل قبول و یک انبار قطعات ایجاد نکرده اند؟
دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شاید یک وجهه آن بحث عدم دسترسی مستقیم مشتری به منبع تامین که همواره وابستگی روانی اجباری را برای مشتری به همراه خواهد داشت. و همینطور به لحاظ روانی قیمت کالا و قطعات براحتی بیش از حد معقول و مهندسی شده عرضه می شود.

◄ وضعیت کلی صنعت ماشین سازی نساجی در ایران را چطور ارزیابی می کنید؟
صنعت نساجی صنعت بسیار وسیعی است و طبیعتا ماشین آلات و تجهیزات زیادی را در اختیار دارد و در حال حاضر شاید بالغ بر بیش از ۸۰ درصد آن وارداتی می باشد و همین امر باعث شده مشکلاتی در زمینه تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز وجود داشته باشد و قطعا اتفاق ارزشمندی خواهد بود که بزرگان و مدیران ارشد این صنعت مسیری را طراحی کنند تا ساخت و تامین قطعات و ماشین آلات بومی سازی شود.
در پایان از تلاش های ارزشمند پرسنل محترم مجله کهن که رسالت مهم ارتباط دادن مهره ها و عناصر این صنعت را به عهده دارند تشکر میکنم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×