اخبار نساجی

دید و بازدید هندی ها و ایرانی ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هیات تجاری ایرانی به هندوستان می رود
دید و بازدید هندی ها و ایرانی ها

دید و بازدید هندی ها و ایرانی ها بنابر اعلام دبیرکل اتاق تهران، شصت بازرگان و فعال اقتصادی بخش خصوصی به همراه مقامات اتاق تهران عازم هندوستان هستند تا دیدار دو ماه پیش بازرگانان هندی را پاسخ دهند و مذاکرات خود برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی را ادامه دهند.

محمدمهدی راسخ با اشاره به تلاش های اتاق تهران برای توسعه روابط تجاری بخش خصوصی گفت: «اعزام هیات های تجاری به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه و بازارهایی که ظرفیت بالایی برای صادرات کالای ایرانی دارند از سیاست هایی است که در دستور کار اتاق تهران قرار دارد و در حال حاضر نیست سفر به هندوستان، افغانستان و پاکستان قطعی شده است».

دبیرکل اتاق تهران ادامه داد: «در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته پس از اعلام تداوم خرید نفت خام ایران توسط هند، یک هیات تجاری از این کشور به اتاق تهران آمد و با فعالان اقتصادی ایران پای میز مذاکره نشست. هفته آینده نیز یک گروه ۶۰ نفره از بازرگانان و تجار ایرانی به سرپرستی چند تن از مقامات اتاق تهران راهی هندوستان می شوند تا مذاکرات تازه ای با مقامات بلندپایه دولتی و فعالان بخش خصوصی این کشور داشته باشند.»

به گفته راسخ ریاست این هیات را یحیی آل اسحاق رییس اتاق تهران برعهده دارد. دبیرکل و محمدرضا بختیاری معاون امور بین الملل اتاق نیز این هیات را همراهی خواهند کرد. هیات تجاری ایرانی یک شنبه آینده راهی دهلی نو پایتخت هند می شود و پس از دو روز مذاکره به مومبای (بمبئی) خواهد رفت تا با بازرگانان این بندر مهم تجاری نیز دیدار داشته باشد. علاوه بر اشخاص مهم، کنفدراسیون صادرات هند و اتاق های بازرگانی این دو شهر هندوستان از جمله مقاصد مذاکراتی این هیات است.

در حالی که تحریم های اقتصادی یکجانبه ای از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بر کشور تحمیل شده و سران این کشورها رایزنی زیادی با مقامات قدرت های اقتصادی آسیا و کشورهای در حال توسعه برای قطع همکاری با ایران دارند، رفت و آمدهای تجاری فعالان بخش خصوصی با کشورهای آسیایی رونق یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×