اخبار نساجی

مشارکت ایران در طرح نشر اطلاعات صندوق بین‌المللی پول

جمهوری اسلامی ایران مشارکت در “سیستم عمومی نشر اطلاعات” صندوق بین‌المللی پول را از ششم اوت سال جاری میلادی آغاز کرد.

به گزارش الف به نقل از صندوق بین المللی پول، اطلاعات جامع در مورد تولیدات آماری و شیوه‌های توزیع اطلاعات و آمارهای جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در بولتن اداره استانداردهای توزیع صندوق بین‌المللی پول وجود دارند.

در گزارش آی. ام. اف آمده است: دکتر محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی ایران در این رابطه می گوید: جمهوری اسلامی ایران به استفاده از سیستم عمومی توزیع اطلاعات (Data Dissemination System) به عنوان چارچوبی عمومی برای ادامه توسعه سیستم آمار ملی سازگار با بهترین تجربیات و الگوهای بین‌المللی متعهد است.

بنابراین گزارش، “عبدالهید بورگی اشمیلز” مدیر دپارتمان آمار صندوق بین‌المللی پول از مشارکت ایران در طرح سیستم عمومی توزیع اطلاعات این نهاد بین‌المللی استقبال کرد و گفت: حضور ایران در این سیستم صندوق بین‌المللی پول نقطه عطفی در روند توسعه امور آماری ایران محسوب می شود. مطمئن هستم که جمهوری اسلامی ایران به دلیل استفاده از این سیستم به عنوان چارچوبی برای توسعه سیستم آماری‌اش سود خواهد برد و برای این کشور مفید است.

سیستم عمومی توزیع اطلاعات در سال ۱۹۹۷ توسط صندوق بین‌المللی پول پایه‌ریزی شد. این سیستم چارچوبی را برای کمک به توسعه سیستم های آماری در اختیار کشورها ارائه می کند تا آمارهای جامع و صحیح برای سیاست گذاری و تحلیل‌ها عرضه شود.

جمهوری اسلامی ایران صد و سومین کشوری است که در این طرح صندوق بین المللی پول مشارکت می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×