اخبار نساجی

کاهش ۳۲ درصدی نیازکشور به واردات غله

 

کاهش ۳۲ درصدی نیازکشور به واردات غله

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) پیش بینی کرد، به دلیل مازاد مصرف گندم باقیمانده از سال قبل، نیاز ایران به واردات گندم در سال ۱۳/۲۰۱۲ معادل سال زراعی جاری با ۳۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به ۱.۷ میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس گزارش جدید فائو در مورد ایران که در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر شده، ایران در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۲ اقدام به ساخت تعداد زیادی سیلوی گندم کرده که ظرفیت ذخیره حدود ۷۰ درصد از تولید غلات کشور را داراست.

بر اساس این گزارش، مجموع حجم واردات غلات ایران که شامل ذرت، گندم و برنج می شود، همچنان رقمی بالا معادل ۷.۳ میلیون تن را به خود اختصاص خواهد داد.

دولت ایران در ماه مارس، اقدم به خرید ۲.۵ تا ۳ میلیون تن گندم از بازارهای بین المللی کرده است. واردات این حجم گندم طی یک ماه نشان می دهد تلاش های آمریکا برای محدود کردن مبادلات مالی ایران تاثیری در تجارت خارجی این کشور نداشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فائو همچنین پیش بینی کرده در پی کاهش نزولات جوی در مناطق تحت کشت گندم در ایران حجم تولید گندم در این کشور، امسال به ۱۳.۵ میلیون تن، یعنی کمتر از سال ۲۰۱۱ برسد. در سال ۲۰۱۱ تولید گندم ایران به ۱۴ میلیون تن رسید.

بر اساس اعلام فائو، این میزان تولید سالانه، تقریبا برابر با متوسط تولید ۵ سال گذشته گندم در ایران است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×