اخبار فرش ماشینی

آموزش مهارتی ۲۵۰۰ نفر جویای کار در قالب طرح استاد شاگردی در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی باقری با بیان اینکه آموزش به روش استاد- شاگردی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار انجام می‌شود، گفت: هماهنگی نظام آموزشی با بازار کار از دغدغه‌های نظام‌های آموزشی است که نظام آموزش به شیوه استاد ـ شاگردی کاملاً مبتنی بر نیاز بازار کار است.

وی عنوان کرد: در روش آموزش استاد-شاگردی، با استفاده از توانمندی های بخش غیردولتی شایستگی ها و توانایی های مربوطه به یک شغل، در محیط کار واقعی و تحت نظر استادکار به شاگرد منتقل می شود و کارآموز با بازار کار و مشتریان و چگونگی بازاریابی نیز آشنا می‌شود.

باقری با اشاره به برگزاری ۲۱۵ دوره آموزشی با این روش در استان همدان بیان کرد: این آموزش‌ها در ۱۲۸ کارگاه و در ۱۱۲ حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های زیر پوشش این شیوه گفت: تعمیر موتورسیکلت، در و پنجره ساز آلومینیومی، تعمیرکار سیسمتهای تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)، تعمیرکار برق خودرو، دریل کار و اره کار، جوشکار قطعات فولادی و تعمیرکار وسایل گاز سوز خانگی از جمله این رشته هاست.

وی گفت: تعمیرکار اتومبیل های سواری، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار خودروهای تجاری (سنگین و نیمه سنگین)، طراح و سازنده کانال های هدایت هوا، صافکاری قطعات بدنه اتومبیل، تعمیرکار رادیاتور نیز از جمله حرفه‌هایی بودند که در استان همدان در قالب نظام استاد ـ شاگردی آموزش داده شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان راسته دوز، قالی باف، معرق کار، آشپز هتل، مشبک کار، طراح نقشه فرش، نصاب در و کمد چوبی، پیرایشگر مردانه، کیف دوز، تعمیرکار ماشین آلات و ادوات کشاورزی، کارگر فنی مرغداری صنعتی، کابینت ساز چوبی، کشتکار گلخانه های خاکی، پرورش دهنده زنبور عسل را از دیگر حرفه‌های آموزش داده شده در قالب طرح استاد- شاگردی عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درخصوص عملکرد این اداره کل در این بخش افزود: در سال گذشته به میزان ۸۴۶ هزار و ۱۶۷ نفرساعت آموزش به متقاضیان ارائه شد و استان همدان از استان های پیشرو در اجرای این شیوه نوین آموزشی در کشور بوده است.

باقری یادآور شد: آموزش های ارائه شده مطابق تمام یا بخشی از استاندارهای آموزشی سازمان اجرا شده و شاگرد در پایان دوره می تواند با مراجعه به مراکز معین شده در آزمون های سنجش مهارت شرکت نموده و درصورت قبولی گواهینامه مهارت دریافت کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×