اخبار نساجی

نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده فشار نقدینگی بر تولید را دو چندان می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده فشار نقدینگی بر تولید را دو چندان می‌کند

    رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: با نحوه وصول مالیات بر ارزش افزوده مشکل داریم چرا که جز فشار بر نقدینگی تولیدکنندگان چیزی ندارد و این مالیات را باید از مصرف‌کننده گرفت.

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با فارس درباره ضرورت اصلاح مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به این نکته اشاره کرد که بخش مولد کشور با موضوع مالیات بر ارزش افزوده کلاً مخالفتی ندارد ولی مشکل ما نحوه وصول آن است.

وی تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های مصرف‌کننده حاضر به پرداخت این مالیات نیستند و این مسئله در نهادهای عمومی بیشتر به چشم می‌خورد.

پورفلاح با اشاره به اینکه افزایش ۲ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در حقیقت ۳۳ درصد افزایش در پی داشته گفت: این مسئله بار مضاعفی را روی نقدینگی تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و امیدواریم روی آن تجدیدنظر شود و امیدواریم آن را از عهده تولیدکننده بردارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: به عنوان مثال ما در خیلی مواقع با خریدار توافق می‌کنم که جنس را شش ماهه بفروشیم اما به محض اینکه برای کالا فاکتوری صادر می‌شود وزارت دارایی مالیات آن را از ما طلب می‌کند که تنها یک ماه برای پرداخت آن فرصت داریم و در غیر این صورت به آن جریمه تعلق می‌گیرد که درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی در حال تدوین راهکارهایی طبق ۲۴ بند این سیاست هستیم تا راهکارها را دربیاوریم و راه چاره‌ای بنیدیشم چرا که معتقدیم مالیات بر ارزش افزوده نباید به تولیدکننده منعکس شود.

به گزارش فارس از چند سال اخیر طرح مالیات بر ارزش افزوده بر تولید به صورت پایلوت به اجرا درآمد و قرار بود پس از ۵ سال نتیجه و اصلاحیه آن از سوی دولت به مجلس برای نهایی شدن تقدیم شود که اکنون یک سال از زمان ضرورت اصلاحیه گذشته و هنوز در این زمینه اقدامی نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×