اخبار نساجی

کاهش تقاضای جهانی برای خانه‌های لوکس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تقاضا برای خانه‌های گرانقیمت پس از دو سال رشد قوی به دلیل وجود نگرانی نسبت به بحران بدهی اروپا، سلامت اقتصاد جهانی و تدابیر دولتها برای کاهش رشد قیمتها در آسیا که موجب انصراف خریداران می‌شود، احتمالا در سال جاری کمتر می‌شود.

پژوهش موسسه مشاور املاک «نایت فرانک» نشان داد که متوسط قیمت خانه‌های مجلل در ۲۳ شهر بزرگ جهان برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ به میزان ۰.۴ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ کاهش یافت که منعکس کننده کاهش تقاضا است.

این آمار به میزان چشمگیری پایینتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ است که طی آن قیمتهای جهانی خانه‌های لوکس ۶.۶ درصد افزایش یافته بود.

بر اساس گزارش نایت فرانک، بزرگترین کاهش قیمت خانه‌های مجلل در سه ماهه اول سال جاری در تل آویو با ۶.۶ درصد و در کی‌یف با ۶.۴ درصد بود. ارزش خانه‌های مجلل در منهتن نیویورک و میامی در آمریکا به ترتیب ۴.۳ و ۱.۹ درصد در مدت ذکر شده کاهش یافت که برخلاف روند رشد دو رقمی آنها در سال گذشته بود.

با این همه همچنان تقاضای قوی از سوی سرمایه گذاران جهانی برای شهرهایی مانند لندن و سنگاپور وجود دارد که قیمت خانه‌ها در آنها با وجود معرفی مالیات املاک جدید در سه ماهه اول سال جاری، ۲.۷ و ۱.۹ درصد رشد داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قیمتهای جهانی خانه‌های لوکس در دو سال گذشته بدنبال تقاضای میلیونرهای خارجی برای سرمایه گذاری مطمئن و خرید خانه توسط آنها در نیویورک، پاریس و لندن افزایش یافت در حالیکه رشد اقتصادی قوی و شکل گیری طبقه متوسط مرفه موجب رشد تقاضای داخلی برای خانه‌های مجلل در شهرهایی مانند نایروبی و جاکارتا شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×