اخبار فرش ماشینی

ایران تابلو فرش جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ استرالیا را بافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تابلو فرش جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ استرالیا که توسط یکی از بافندگان کشورمان بافته شده ، به زودی در مراسمی ویژه توسط فدراسیون فوتبال ایران رونمایی خواهد شد و در دیماه همزمان با مراسم افتتاحیه این بازیها، به فدراسیون فوتبال این کشور هدیه خواهد شد .

به aگزارش ایرنا حاکی است، فرش ایرانی نمادی برای ایران بوده و این تابلو فرش با هدف حضور فرهنگ ایران در عرصه های بین الملل تولید شده است.

بافنده این تابلو فرش حسین کاظمی حامد است، طرح اصلی کار با نام طرح گلستان را تورج ژوله انجام داده و میترا طاهری طراحی اصلی این فرش را بر عهده دارد.

تابلو فرش جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ استرالیا ، در اندازه ۱۳۰ در ۹۸ سانتیمتر بافته شده و ۲۰ رنگ در آن به کار رفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این گزارش ، فرش چله ابریشمی و بافته شده با نخ مرینوس تبریز است. این تابلو فرش بنا به گفته تولیدکنندگانش در سه شیفت بدون وقفه به طور شبانه روزی در مدت ۴۵ روز با اتمام رسیده است.

حسین کاظمی حامد متولد شهر تبریز که صاحب اثر و هنرمند آن است، پیش از این هم در چهار دوره جام جهانی در سال های ۱۹۹۸ فرانسه،۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، فرش های بافته شده خود را به نمایندگی از آثار فرهنگی ایران به کشورهای میزبان ارسال کرده است.

وی در خصوص مراحل بافت فرش جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: من و همسرم حدود ۱۶ ماه برای بافت این فرش وقت صرف کردیم. در این اثر از ۱۱ رنگ گیاهی، چله ابریشم و نزدیک به سه میلیون گره استفاده شده که در مراحل مختلف بافت، شخصیت های مهم بسیاری بر آن گره افتخاری زدند.

رونمایی از این فرش در سالن اجلاس کشورهای اسلامی و در برج میلاد با حضور «ژوزف سپ بلاتر» رییس ˈفیفاˈ انجام شد.

کاظمی گفته بود ، بافت و ارایه فرش با مضمون جام جهانی، نخستین بار در دنیا توسط او مرسوم شد و پیش از این هم در چهار دوره جام جهانی، فرش هایش به نمایش درآمده که فرش جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در اختیار ‘ زین الدین زیدان ‘ بازیکن این کشور قرار گرفت .

وی خاطرنشان ساخت :برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم فرش درخور هنر ایرانی و با کیفیت بهتر از قبل ارایه خواهدکرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×