گزارش نمایشگاه ها

همایش تک تکستیل ۲۰۱۶ در تسخیر منسوجات نوآورانه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پیش‌بینی شده است که سال ۲۰۱۶ سالی سرشار از فناوری‌های جدید و نوآوری در صنعت منسوجات فنی باشد. همایش تک تکستیل آمریکای شمالی، در ۳-۵ ماه می ۲۰۱۶ (۱۶-۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)، در مرکز کنگره‌ی جهانی جورجیا در آتلانتا برگزار می‌شود و میزبان بیش از ۳۰ تن از بهترین کارشناسان صنعتی از سراسر جهان است که تصمیم به عرضه طرح‌های فناوری پیشرفته خود در این همایش دارند.

بهره‌مندی بازدیدکنندگان از فرصت های همایش تک تکستیل

تک تکستیل آمریکای شمالی همزمان با همایش تکس پروسس و JEC آمریکا برگزار می‌شود. این سه همایش طیف کاملی از منسوجات فنی، منسوجات بی‌بافت، محصولات و تجهیزات دوخته شده، فناوری و مواد مرکب را در یک محل مکان گرد هم خواهد آورد.

در طول این رویداد ۳ روزه‌ی مرتبط با منسوجات صنعتی، بازدیدکنندگان از امکان شرکت در ۱۰ جلسه پیرامون موضوعات روز دنیای نساجی و دو جلسه تعیین شده توسط فدارسیون بین‌المللی پوشاک(IAF) و یک جلسه مشترک به میزبانی تک تکستیل، تکس پروسس و JEC (یکی از بزرگ‌ترین نهادهای صنعتی تولید کامپوزیت) برخوردار خواهند بود.

بازدید‌کنندگان با شرکت در همایش تک تکستیل آمریکای شمالی می‌توانند با شرکای جدید و فناوری‌های نوین و چگونگی رشد کسب و کارشان آشنایی یابند.

همایش تک تکستیل ۲۰۱۶ در تسخیر منسوجات نوآورانه

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عناوین مورد بررسی در همایش تک تکستیل عبارتند از:

آزمایش منسوجات و چگونگی تاثیر آن بر صنعت نساجی: آزمایش منسوجات نقش عمده‌ای در توسعه محصولات جدید و همچنین در حفظ استانداردهای کیفیت محصولات موجود ایفا می‌کند. این جلسه در مورد نحوه تاثیر آزمایشات بر صنعت نساجی، تمرکز دارد.

پیشرفت‌های منسوجات بی‌بافت: بخش منسوجات بی‌بافت برروی آخرین تحولات ماشین‌آلات و تمام بخش‌های این صنعت، از شکل گیری وب تا اتصال از جمله سوزن زنی، اسپان باندینگ و اتصال حرارتی تمرکز دارد. خطوط تولید جدید و در حال ظهور نیز یکی دیگر از بخش‌های ارائه شده در این قسمت می‌باشد.

فناوری‌های الیاف جدید (عمومی و پیشرفته) (۲ جلسه): قسمت اول برای کسانی در نظر گرفته شده است که به تازگی با صنعت الیاف مصنوعی آشنا شده و نیاز به درک خوبی از اصول الیاف دارند و علاقه‌مند به یادگیری در مورد آخرین فرآیندهای تجاری قابل توجه این الیاف هستند. در این جلسه فناوری عمومی الیاف و بازارهای مربوطه به این الیاف و افق‌های جدید در هر یک از این بخش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در قسمت دوم این جلسه کسب اطلاعات از کارشناسان در مورد تحولات اخیر الیاف مصنوعی انجام می¬شود که اهمیت فنی و بازرگانی در زمینه الیاف مصنوعی دارد. محصولات پیشرفته از میکرو، نانو الیاف تا الیاف کربن مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پیشرفت‌ها و آینده استفاده از منسوجات هوشمند: کشف پیشرفت‌ها و انتظارات آینده در منسوجات هوشمند، کاربردی و نوآورانه. مقدمه ای بر کارکردهای جدید و ساختارهای منحصر به فرد منسوجات مناسب برای کاربردهای چالش برانگیز مربوط به مهندسی و برنامه¬های کاربردی در پزشکی در این قسمت بررسی خواهد شد.

نوآوری در ژئوتکستایل‌ها(منسوجات عمرانی)، ساختارهای کششی، جوش زدن (فرآیند اتصال تکه‌های پارچه‌های ترکیبی (سنتزی) با روش‌های مختلفی چون: هوای داغ، فرکانس رادیویی، فراصوت، لیزر، پلانژ و ضربه).

سومین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵ برگزار شد. در این همایش جایزه‌ای تحت عنوان جایزه ابتکارات به کاربردها ، مواد، فناوری‌ها و فرایندهای جدید اختصاص داده می‌شود. در حوزه‌های اعطای جوائز، عنوان نانوفناوری نیز به چشم می‌خورد. هرچند اطلاعات دقیقی در مورد جوایز اعلام نشده است ، لیکن در میان برندگان جوایز موسسه آلمانی Denkendorf، شرکت سوئیسی EMPA و شرکت سوئیسی  Schoeller مشاهده می‌شوند که از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز پژوهشی و تجاری در حوزه نانونساجی می‌باشند.

منبع:http://yon.ir/Gud7

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×