اخبار نساجی

سازمان ملی استاندارد علیه یک هزار و ۲۰۰ تولید کننده اعلام جرم کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قائم مقام سازمان ملی استاندارد کشور از اقامه جرم این سازمان علیه یک هزار و ۲۰۰ تولید کننده کشور که در سال گذشته اقدام به تولیدات فاقد کیفیت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفریدون بلغاریˈ روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید استاندارد استان کرمانشاه افزود: پارسال ۲۳۵ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد مصرفی و کالاها در کشور از سوی موسسات استاندارد در استان های مختلف انجام شد که هدف عمده این کار، محدود کردن ورود اقلام بی کیفیت به بازار بوده است.

وی کنترل کیفی کالاهای تولیدی در کشور را از عمده اهداف سازمان ملی استاندارد کشور برشمرد و افزود: در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد ریال کالا از بازارهای مصرف داخلی خریداری و نسبت به آزمایش آنها اقدام شد که با این کار از نمونه برداری در واحدهای تولیدی بی نیاز شدیم.

بلغاری همچنین از خرید ۸۰ دستگاه خودروی تولید داخل و اقدام برای کنترل آنها طبق چک لیست ها در سال گذشته خبر داد.

قائم مقام سازمان ملی استاندارد کشور از سه برابر شدن نمره های منفی این خودروها که در نقاط مختلف کشور خریداری شده بودند، در مدت یکسال خبر داد و این رویه را نشانه نامرغوب بودن قطعات مورد استفاده در ساختار این خودروها عنوان کرد.

وی گفت: هم اینک روند صدور پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی را با شتاب بیشتری انجام می دهیم و سعی کرده ایم با تلفیقی از دانش فنی و مهندسی و استانداردها، به اهداف بزرگ در تسخیر بازارهای هدف در دنیا و نیز قبول گواهی های استاندارد کشورمان در خارج از مرزها گام برداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز در این آیین بر لزوم تمهید زیرساخت هایی در حوزه تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد در استان مرزی کرمانشاه تاکید کرد.

ˈهدایت الله حاتمیˈ تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای حوزه استاندارد استان را از امور مهم برشمرد و آمادگی استانداری را برای این منظور اعلام کرد.

وی استاندارد را برای ایجاد فضای اعتماد و اطمینان در میان مصرف کنندگان و نیز صیانت از تولید بسیار موثر و مهم برشمرد و به حضور کالاهای ایرانی به پشتوانه استاندارد در بازار عراق بعنوان یکی از شاخص های ارزشمند اشاره کرد.

حاتمی گفت: همه باید برای ارتقای جایگاه استاندارد تلاش کنیم زیرا این حوزه دارای رسالتی خطیر در تامین سلامت، بهداشت و نظارت بر کالاهای وارداتی و حتی مواد اولیه مورد مصرف تولیدات است.

وی از عوامل استاندارد در استان خواست تا در ارایه خدمات به مجموعه های تولیدی – تجاری استان در کمترین زمان تلاش کنند.

حاتمی همچنین از فاکتور شجاعت بعنوان عاملی موثر در حوزه استاندارد یاد کرد و خواستار توجه به مساله بهداشت، سلامت و جلب اعتماد عمومی شد.

مدیرکل جدید استاندارد استان کرمانشاه نیز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های فکری و خرد جمعی در این سازمان تاکید کرد.

ˈمحمود رضا نیازیˈ اظهار کرد: پاسخگویی به مردم و اجرای سیاست های ابلاغی دولت تدبیر و امید مهمترین اولویت های کاری استاندارد کرمانشاه است.

وی همچنین تعامل با دستگاهها و مدیریت های استان را برای تحقق اهداف سازمان استاندارد، از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

با حکم رییس سازمان ملی استاندارد کشور، ˈمحمود رضا نیازیˈ بعنوان مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات و تلاش های ˈبهزاد فرسادفرˈ قدردانی شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×