اخبار فرش ماشینی

فرش کردستان میراث گران بهای فرهنگی و هنری استان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرش لهونی در سومین جلسه میز فرش استان کردستان که عصر امروز در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد اظهار کرد: تشکیل جلسات میز فرش استان می‌تواند اقدامی مؤثر در حل مشکلات این حوزه باشد.

وی گفت: تشکیل جلسات به تنهایی کافی نبوده و باید تلاش کرد تا پس از پایان بحث و تبادل نظر در این خصوص، گامی عملی جهت حل مشکلات برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان تصریح کرد: جای تأسف است که امروزه شاهد هستیم افرادی سودجو از نقاط دیگر کشور به استان وارد شده و با پرداخت بهای اندک به فرش‌بافان استان حاصل زحمات چند ماهه آنان را خریداری کرده و به بهای گزاف در بازارهای خارج استان به فروش می‌رسانند.

وی توجه به هویت فرش دستباف کردستان را نیز بسیار ضروری عنوان کرد و گفت : باید تلاش کنیم در عین حفظ اصالت طرح‌ها و نقشه‌های اصیل فرش کردستان به سلیقه مشتریان فرش نیز توجه داشته و به فروش روزافزون آن کمک کنیم.

لهونی افزود: استانداری کردستان آمادگی دارد در حد توان و امکانات خود به فعالان حوزه فرش دستباف استان در راستای حل مشکلاتشان کمک کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×