اخبار فرش ماشینی

هفتمین المپیاد فرش دستبافت در کرمان برگزار می‌شود

هفتمین المپیاد فرش دستبافت با حضور ۱۴۸ هنرمند فرش از سراسر کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

“غلامرضا عباسی”، مدیر روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: هفتمین المپیاد فرش دستبافت کشور در دو مقطع دانش‌آموزی و دانشجویی از ۱۵ الی ۱۷ اسفند با حضور ۱۴۸ داوطلب در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این المپیاد، ایجاد انگیزه برای تحصیل علوم و کسب مهارتهای علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش کشور، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح کشور، آشنایی بیشتر دانش‌پژوهان هر استان با فرش استانهای دیگر و همچنین ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان است.

“عباسی” اضافه کرد: بیست استان در هفتمین المپیاد فرش شرکت کرده‌اند که استانهای اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و تهران به ترتیب بیشترین شرکت کنندگان این المپیاد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: داوطلبان در حالی در چهار رشته بافت، طراحی، مواد اولیه، رنگرزی و مرمت به رقابت می‌پردازند که ۱۲۹ نفر از داوطلبان را زنان تشکیل داده و ۸۸ نفر در بخش دانشجویی و ۶۰ نفر دیگر هم در بخش دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×