مد و پوشاک

معرفی گروه طراحی پارچه دانشگاه هنر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معرفی گروه طراحی پارچه دانشگاه هنر

 

آشنایی با گروه طراحی پارچه و لباس

طرح‌ها و نقش‌های پارچه، جلوه‌ای از اصالت هنری و فرهنگی یک ملت است. ایران نیز در زمینه طراحی بافته‌های گوناگون که هم‌اکنون زینت بخش موزه‌های معتبر است دارای سابقه درخشان و غنی‌ای است. به منظور اعتبار بخشیدن به این هنر و احیای سنن هنری ایران، رشته طراحی پارچه و لباس با سه گرایش «‌طراحی لباس » ، «طراحی بافت پارچه» و « طراحی چاپ پارچه» به عنوان یکی از رشته‌های دانشگاه هنر ایجاد شد. هدف این رشته آماده کردن متخصصانی است که به بتوانند با بهره‌‌گیری از میراث غنی فرهنگی و هنری که در زمینه طراحی لباس و نقش و چاپ پارچه داشته‌ایم به طراحی بپردازند و از این طریق به بالا بردن کیفیت هنری منسوجات داخل کشور پرداخته و حرکتی به سوی استقلال اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

دانش آموختگان این دوره قادر خواهند بود به عنوان طراح در کارگاه‌ها و کارخانجات نساجی اشتغال یابند، همچینین با راه‌‌اندازی کارگاه‌های کوچک، به چاپ پارچه اعم از مصرفی و تزیینی پرداخته و با ارائه خدمات مشاوره‌ای و کار پژوهشی در سازمان‌های صنایع دستی و موزه‌های مختلف فعالیت داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

معرفی گروه طراحی پارچه دانشگاه هنر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×