اخبار فرش ماشینی

هدف صنعت فرش ترکیه در سال ۲۰۲۱

رسیدن به فروش 3 میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صلاح الدین کاپلان، رئیس هیئت صنایع فرش ماشینی و دستباف مجمع صادر کنندگان ترکیه (TIM) اظهار داشت که هدف آن ها رسیدن به رقم صادرات  ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ است. قابل ذکر است صنعت فرش ترکیه در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲,۶۰۴,۶۴۸,۰۰۰ دلار صادرات داشته است.

جلسه هیئت مدیره صنعت فرش TIM با حضور اسماعیل گوله رئیس TIM برگزار شد. کاپلان ارزیابی ای در رابطه با جلسه برگزار شده به صورت ویدیو کنفرانس ارائه داد و سپس اهداف سال ۲۰۲۱ مربوط به بخش صنایع فرش ماشینی مورد بحث قرار گرفت. کاپلان اظهار داشت که سال ۲۰۲۰، سال دشواری برای صنعت فرش همانند سایر بخشها بود.

با توجه به این واقعیت که بخش فرش جزء معدود بخش هایی است که صادرات خود را افزایش می دهد؛ کاپلان بیان کرد که آن ها تلاش خواهند کرد تا مشکلات مربوط به مسئله کانتینر با درخواست های برای کالاهای ترکیه ای برطرف شود.

“ما هدفی برای دستیابی به ۳ میلیارد دلار تعیین کرده ایم”

کاپلان بیان کرد که آن ها جست و جو را برای پیداکردن بازارهای جدید ادامه خواهند داد و بر روی حل مشکلات به وسیله افزایش سهم خود در بازارهای موجود، کار می کنند. صلاح الدین کاپلان به این صورت ادامه داد که: ” ما تلاش می کنیم تا امکانات و تاسیساتی را تدارک ببینیم تا بدین جهت بتوانیم مواد اولیه خود را تولید کنیم و بدین ترتیب از واردات مواد اولیه جلوگیری کنیم، که این موضوع مهمترین مشکل ماست. ما در حال انجام مطالعات اولیه در رابطه با این موضوع هستیم.

صادرات در سال ۲۰۲۰ از هدف گذاری ما فراتر رفت و ما برای سال ۲۰۲۱ دستیابی به صادراتی به میزان ۳ میلیارد دلار را هدف قرار داده ایم. دنیای تجارت ترکیه از شرایط سختی جان سالم به در برده است و سال گذشته بهترین نمونه برای این مطلب است. در حالی که ما با تجارب و عبرت های خود، در سال جدید به خوبی کار خواهیم کرد و به اهداف جدید دست پیدا می کنیم.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات فرش در دوماهه اول ۲۰۲۱ به میزان ۱۰% افزایش یافت

صادرات فرش ما در دوره زمانی دوماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به میزان ۱۰.۱ درصد و به ارزش ۴۸۲.۶ میلیون دلار، افزایش یافت. همچنین صادرات فرش در فوریه سال ۲۰۲۱ در مقایسه با فوریه سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی داشته و به مقدار ۲۴۷.۱ میلیون رسیده است.

بیشترین صادرات فرش به امریکا

نام ۵ کشور با بیشترین میزان صادرات به آن ها در بازه زمانی دو ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ترتیب زیر است: در ابتدا ایالت متحده آمریکا به مقدار ۱۸۲,۵۴۲ میلیون و در ادامه آلمان به مقدار ۲۹,۴۶۸ میلیون و انگلستان با ۲۳,۱۰۳ میلیون، امارات متحده عربی با ۲۱,۰۷۹ میلیون و در نهایت مصر با ۱۸,۰۲۱.

افزایش صادرات فرش های ماشینی

صادرات فرش های دستی در طول ماه های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و ارزش صادرات به میزان ۶.۳ میلیون دلار گزارش شده است.

صادرات فرش های ماشینی به میزان ۱۱.۸ درصد در مدت مشابه افزایش یافته و ارزش کلی آن به میزان ۴۱۶ تقریبا میلیون دلار گزارش شده است.
صادرات فرش ترکیه در دوره ژانویه تا فوریه ۲۰۲۱ به اندازه ۱۱.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و ارزش صادرات به میزان تقریبی ۵۹.۲ میلیون دلار گزارش داده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×