اخبار نساجی

دولت در ۱۰۰ روز اخیر به خوبی با فضای موجود آشنا شد؛ حالا زمان تغییر مسیر است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دولت در 100 روز اخیر به خوبی با فضای موجود آشنا شد؛ حالا زمان تغییر مسیر است

 

در ۱۰۰ روز اخیر مهم‌ترین اقدام دولت آشنایی با شرایط موجود بوده و در حال حاضر شرایط برای تغییر مسیر فراهم شده‌ است.

سیدحمید حسینی، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه ۱۰۰ روزه دولت با بیان این‌که بعد ازانتخابات فضایی ایجاد شده که براساس آن اعتماد مردم جلب شده است، اظهار کرد: این موضوع که ناشی از فضای انتخابات است باعث شده تاثیرات متعددی در جوانب مختلف ایجاد شود.

وی با بیان این‌که فلسفه ۱۰۰ روز برای عملکرد دولت این بود که فرصتی مهیا شود که براساس آن دولت یازدهم بتواند با فضای موجود آشنا شود گفت: همچنین بررسی سیاست‌ها و براساس آن امکان تغییر مسیر از جمله فلسفه‌های اصلی مطرح شدن موضوع عملکرد ۱۰۰ روزه برای دولت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی تصریح کرد: مدیریت وابسته به مسیر است و در برنامه‌های مدیریتی نمی‌شود مسیر را به یکباره تغییر داد. باید ابتدا ارزیابی از مسیر فعلی به دست آورده، مقداری در آن قدم برداشته و سپس در شرایط مناسب آن را تغییر داد.

دولت با شناخت کامل از سیاست‌های قبلی آماده تغییر مسیر است

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این‌که دولت این ۱۰۰ روز را نیاز داشت تا سیاست‌های قبلی ادامه یافته و سپس بتواند تغییر مسیر دهد، اظهار کرد: در این ۱۰۰ روز دولت رویکردهای خود را تغییر داده و نشان داد که این رویکردها متفاوت از رویکردهای قبلی است.

به گفته وی، عملکرد دولت در این ۱۰۰ روز نشان داد که دولت رویکرد عقل‌گرایی، علم‌گرایی، تعامل با دنیا، احترام متقابل و انضباط مالی را در پیش گرفته‌است. در این ۱۰۰ روز عملکرد دولت به نحوی بوده است که این رویکردهای جدید به صورت محسوس به چشم می‌آید.

حسینی افزود: دولت کاری کرده است که مدیریت‌ها تغییر و سازمان‌های قبلی بازسازی شده است. این بازسازی‌ها از طریق انتصاب بهترین مدیران بدون نگاه به جبهه‌های سیاسی آن‌ها انجام شده است.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این‌که پس از گذشت این ۱۰۰ روز دولت آماده تغییر مسیر است، بیان کرد: نه تنها دولت باید گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد بلکه باید اعلام کند که در حال حاضر برای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها، مسکن مهر و سایر سیاست‌ها نظیر نرخ ارز، سود بانکی، فضای کسب و کار، قانون صادرات و واردات، تعاملات بین‌المللی و پیوستن به WTO چه برنامه‌هایی دارد.

وی با بیان این‌که در راستای شناسایی مسیر فعلی دولت باید اعلام کند که چه برنامه‌هایی برای آینده اتخاذ کرده است، خاطرنشان کرد: لذا این گزارش، گزارش بسیار مهمی خواهد بود زیرا رویکردهای دولت و تیم آن مشخص شده است.

دولت پس از ۱۰۰ روز باید بتواند سیاست‌های خود را اعلام کند

حسینی گفت: موضوع بعدی سیاست‌های اجرایی دولت است. در بحث‌های اجرایی دولت هنوز سیاست‌های جدید را اعلام و اتخاذ نکرده است لذا اگر دولت بتواند سیاست‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را با توجه به وضعیت‌های موجود اعلام کند می‌تواند به پیش بینی و برنامه ریزی فعالان اقتصادی کمک کند.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این‌که عملکرد دولت در دو حوزه داخلی و بین المللی قابل بررسی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد عملکرد دولت در حوزه بین الملل بیشتر جلب توجه می‌کند. دولت هم توانسته است از افزایش تحریم‌ها جلوگیری کند و هم دبیرکلی اوپک گازی که سال‌ها در آرزوی احراز آن بوده است را به ارمغان آورد.

تندرو‌های داخلی کارشکنی نکنند

وی ادامه داد: دولت نشان داده است که زبان دیپلماسی را خوب بلد است و می تواند با جهان وارد صحبت شود و اگر شرایط داخلی اجازه دهد و تندروهای داخلی کارشکنی نکنند دولت می تواند دیپلماسی خارجی مثبتی داشته باشد.

حسینی با تاکید بر این‌که دولت باید روی اولویت‌های مشکلات خود تمرکز کند گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ما به بحث تحریم‌ها و مسائل روابط خارجی ما بازمی گردد.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که فعالیت‌های دولت در حوزه روابط خارجی نمود بیشتری در زندگی مردم داشته تا آنچه که در داخل کشور انجام داده است، تصریح کرد: کارهای مختلفی در این زمینه انجام شده که براساس آن‌ها شاهد بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: از نظر من هر چند اصلاح برخی سیاست‌ها و بخش‌نامه‌هایی که قبلا اجرایی شده بود حائز اهمیت است اما فرع مسئله است. آنچه که مهمتر است این است که دولت رویکرد خود را در مورد بسیاری از مسائل نظیر ایران کد، طرح شبنم، لغو بخش نامه عدم معافیت مالیاتی صادرکنندگان و سایر بخش نامه‌های صادر شده که نیاز به اصلاح دارد نشان داده است.

حسینی در پایان با بیان این‌که تا زمانی که یک تصمیم غلط را بتوان اصلاح و آن را عوض کرد زمان می‌برد، تصریح کرد: مهم این است که فعالان اقتصادی مطمئن باشند که دولت قدمی برای اصلاح اشتباه برمی دارد. این احساس در فعالان اقتصادی به وجود آمده که بخش نامه‌ها و تصمیمات اشتباه به زودی اصلاح می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×