اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف با نقوش جدید سبب رونق بازار فرش ایران شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان گفت: تولید فرش دستباف با طرح‌ها و نقوش جدید و رنگ آمیزی متنوع سبب رونق بازار فرش ایران شده است.

علی شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان ایرانی فرش دستباف با مدنظر قرار‌دادن سلیقه خریداران و کشورهای هدف صادرات فرش با تغییر نقشه‌ها، تنوع رنگ‌ها و طرح‌ها توانستند در نمایشگاه به موفقیت دست پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته فروش فرش دستباف ایرانی در مجموع بهتر از سال گذشته بود.

وی در ادامه گفت: فرش دستباف ایرانی علاوه بر مشتری خارجی مورد توجه برخی از هموطنان داخلی نیز قرار گرفته و کم کم در سبد برخی از خانوارهای ایرانی قرار گرفته که سبب می‌شود تولید فرش دستباف که هویت و اصالت ایرانی است تقویت شود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان گفت: امسال حدود ۲۰۰ تیم از تجار خارجی در نمایشگاه حضور پیدا کردند و تقریباً هیچکدام از تجار بدون فرش دستباف از ایران خارج نشدند.

وی در مورد اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی استان اصفهان نیز گفت: این اتحادیه در سال ۱۳۶۲ تاسیس و هم اکنون ۲۴ تعاونی فعال در سراسر استان و حدود ۶۰ هزار بافنده روستایی را تحت پوشش خود دارد.

شهبازی هدف از تاسیس اتحادیه و شرکت‌های فرش دستباف روستایی را تهیه و توزیع مواد اولیه مرغوب، صادرات فرش دستباف روستایی به اقصی نقاط دنیا و کمک به بالابردن کیفیت فرش دستباف روستایی عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی دغدغه اصلی دست اندرکاران و مسئولان فرش ایران را شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه به ویژه در این صنعت برشمرد و بر ارتقای سطح جایگاه فرش دستباف این استان و پیوند آن با بازارهای داخلی و خارجی تاکید کرد.

این مسئول افزود: از آنجا که فرش دستباف به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی دارای جنبه‌های ملی و هویتی است، آموزش هنرمندان و تولیدکنندگان این صنعت و برندسازی آن در سطح بازارهای داخلی و بین‌المللی از دیگر اهداف این اتحادیه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×