اخبار نساجی

نیمی از پارچه‌های مصرفی در ایران وارداتی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نیمی از پارچه‌های مصرفی در ایران وارداتی است

رییس اتحادیه بنکداران پارچه تاکید کرد: واردات پارچه به کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف داخلی کشور است.

محمدصادق مشایخ – رییس کمیسیون اقتصادی مجمع امور صفنی تهران و رییس اتحادیه بنکداران پارچه، اظهار کرد:‌ پارچه‌های وارداتی از کشور چین اکثرا از کیفیت خوب و مرغوبی برخوردار نیست، بنابراین آموزش به مردم در رابطه با کیفیت مرغوب پارچه و تناسب آن با قیمت یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه و از طریق رسانه‌های تصویری به مصرف کننده آموزش داده شود.

وی در پاسخ به درصد افزایش قیمت پارچه در سال جاری به نسبت سال گذشته گفت:‌ به طور متوسط شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت در مقایسه با سال گذشته هستیم که یکی از دلایل اصلی این موضوع افزایش قیمت مواد اولیه تولید پارچه است.

او ادامه داد: یکی از مواد اصلی تولید پارچه پنبه است که ما خوشبختانه ظرفیت واستعداد تولید پنبه را در کشور داریم و علاوه بر آن ۴۰ نوع فرآورده دیگر نیز از پنبه به دست می‌آید؛ بنابراین اگر تولید پنبه افزایش یابد، بخش زیادی از نیازمان را در زمینه مواد اولیه پارچه در کشور تامین خواهیم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: بخش دوم، مواد پتروشیمی است که در داخل کشور داریم، ولی هنوز پشم که یکی دیگر از مواد اولیه تولید پارچه است، آنچنان که باید و شاید در ایران به میزان کافی تولید نمی‌شود که ضروری است در این زمینه دانشمندان و متخصصان نساجی آموزش دیده و فعالیت کنند و باید به نیروهای دانشگاهی و کارشناس نیز در این زمینه بها داده شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجمع امور صنفی تهران گفت:‌ اگر ما می‌توانستیم در نیمه دوم سال گذشته ۹۰ درصد از مواد اولیه تولید پارچه را تامین کنیم، در حال حاضر می‌توانستیم ۷۰ درصد از پارچه داخل کشور را خودمان تولید کرده و نیاز به واردات آن نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: به دلیل این که نتوانستیم همه مواد اولیه را تامین کنیم، شاید مصرف پارچه خارجی کمی بالا رفته که قبول این موضوع هم سخت است.

مشایخ همچنین درباره افزایش قیمت پارچه در سال جاری تاکید کرد: تمام افزایش قیمت‌ها وابسته به تغییر قیمت حامل‌های انرژی، افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و قیمت ارز است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×