اخبار نساجی

گشایش اولین فاینانس چینی/ چشم پتروشیمی به فاینانس چین روشن شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اولین خط اعتباری فاینانس‌های چینی به ارزش تقریبی ۴۲۷ میلیون یورو برای ساخت و تکمیل مجتمع پتروشیمی لردگان رسما گشایش یافت تا گام اول برای جذب ۸ میلیارد دلار فاینانس چینی در پتروشمی برداشته شود.

یکی از اهداف دولت تدبیر و امید افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن و افزایش ارزش تولید محصولات به ۴۰ میلیارد دلار در سال است.

از این رو بیژن زنگنه وزیر نفت با انتقاد از روند توسعه صنعت پتروشیمی در چند سال خیر وعده داده است که دومین جهش توسعه صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید رقم خواهد خورد.

از سوی دیگر پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۵+۱ در مذاکرات ژنو، فاینانسورهای چینی هم برای گشایش اعتبارات اسنادی و فاینانس برخی از طرح‌های پتروشیمی ایران شتاب داده اند.

حسن پیوندی قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون فاینانس ۲ تا سه طرح جدید پتروشیمی کشور از جمله مجتمع در دست ساخت پتروشیمی لردگان یاسوج گشایش یافته است، گفته است: پیش بینی می‌شود در سال جدید هم گشایش فاینانس‌های چینی در سطح صنایع پتروشیمی ادامه یابد.

برآوردهای انجام گرفته در سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که ۷ تا ۸ میلیارد دلار فاینانس چینی جذب طرح‌های نیمه تمام و در دست ساخت پتروشیمی کشور شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیگیری‌های مهر نشان می‌دهد که هفته جاری بخشی از فاینانس پتروشیمی در دست ساخت لردگان در استان چهارمحال و بختیاری رسما توسط سرمایه گذاران چینی گشایش یافته و حدود ۴۲۷ میلیون یورو به این طرح پتروشیمی اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، هدف از ساخت پتروشیمی لردگان تولید سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک است که هم اکنون ساخت این طرح پتروشیمی از پیشرفتی حدود ۳۲ درصدی برخوردار است.

پیش بینی می شود در صورت تامین منابع مالی و تجهیزات ساخت این مجتمع پتروشیمی تا چهار سال آینده به پایان برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×