اخبار فرش ماشینی

نگرش هنری در تولید فرش ایران موجب رونق بازرگانی و اقتصادی آن می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تورج ژوله روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رونق فرش ایران نیازمند مدیرانی هستیم که به فرش به عنوان اثر هنری نگریسته و برنامه ریزی مناسب برای تولید آن داشته باشند.

وی گفت: مهم ترین وجه تمایز فرش ایرانی با فرش های کشورهایی همچون چین، هند و پاکستان این است که تولید کننده ایرانی به فرش به عنوان اثر هنری می نگرد ولی در بازارهای نوظهور، فرش به عنوان محصولی برای فروش و کسب سود اقتصادی تولید می شود.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که تفکر صرف اقتصادی برای فرش دستباف ایرانی بسیار مضر است.
این پژوهشگر فرش دستباف اظهار کرد: برای رقابت با کشورهای تولید کننده فرش انبوه نیازمند ارایه آثار هنری هستیم که اصالت طرح و رنگ و فرش ایرانی را حفظ کند.

ژوله با بیان اینکه هنرمند واقعی کسی است که اثری را خلق کند که طرح، رنگ، کیفیت و نوع بافت آن نظر مخاطبان مختلف را جذب کند تاکید کرد: آنچه قالی ایران را از سایر کشورها متمایز و ممتاز می‌سازد اصالت طرح‌ ها، نقشه‌های تاریخی و سنتی آن است.
وی گفت: دنیا فرش ایرانی را می شناسد و ما نیز باید فرش خودمان و تنوع موجود در آن و داشته های قدیمی این هنرو صنعت را بشناسیم.

ژوله با اشاره به اینکه جغرافیای فرش ایران بسیار گسترده است افزود: برای بقای هنر فرش ایرانی نیازمند زمان و تربیت افرادی هستیم که به فرش به عنوان هنر بنگرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×