اخبار نساجی

توقف ثبت‌سفارش ۲۰۰ ردیف تعرفه‌ای کشاورزی/ کالاهای لوکس ارز مرجع نمی‌گیرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توقف ثبت‌سفارش 200 ردیف تعرفه‌ای کشاورزی/ کالاهای لوکس ارز مرجع نمی‌گیرند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامه وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر این اساس، ثبت‌سفارش ۲۰۰ ردیف تعرفه‌ای کالاهای کشاورزی متوقف شد.

حمید صافدل با اشاره به اعمال ضوابط جدید برای واردات برخی از محصولات کشاورزی گفت: هم اکنون مطابق با نظر وزارت جهاد کشاورزی، واردات ۲۰۰ ردیف تعرفه کالاهای کشاورزی ممنوع شده است، این در شرایطی است که هم اکنون امکان ثبت‌سفارش برای این اقلام وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس ماده ۱۶ قانون بهره‌وری کشاورزی، این اختیار به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است تا بر اساس شرایط کشور و تولید محصولات کشاورزی، جلوی واردات یک کالا را گرفته یا تعرفه آن را بالا و پایین برد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها کار اداری ثبت‌سفارش را انجام می‌دهد، تصریح کرد: ضوابط و تعرفه‌گذاری برای محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد، و مطابق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن دخالتی نخواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته صافدل، هم اکنون همچنین ورود کالاهای لوکس و غیرضروری به داخل کشور نیز به شدت کنترل می‌شود، گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتری حمایت را از تولید داخلی خواهد داشت و تلاش می‌کند که این بخش را حمایت کند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، ارز ۱۲۲۶ تومانی به کالاهای لوکس و غیرضروری اختصاص نخواهد یافت و واردکنندگان کالاهایی که اجازه ورود به کشور دارند و ممنوعیتی برای واردات آنها نیست، باید ارز مورد نیاز واردات این کالاها را از بازار آزاد تهیه کنند.

صافدل گفت: این کالاها زیر چتر حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ندارند؛ ضمن اینکه ثبت‌سفارش سایر کالا‌ها نیز با لحاظ کردن مقررات و ردیف‌های تعرفه‌ای قانونی صورت می‌گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×