اخبار فرش ماشینی

فرصت طلایی برای تولیدکنندگان صنایع نساجی و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محمدمهدی رئیس‌زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران- از عزم جدی دولت برای کنترل واردات بی‌رویه پوشاک به کشور خبر داد و آن را فرصت بسیار ارزشمندی برای صنعتگران و تولیدکنندگان این صنعت دانست.

وی ضمن بیان مطلب فوق به برگزاری جلسه مشترک دفتر ریاست جمهوری، دفتر صنایع نساجی و وزارت صنعت و تشکل‌های نساجی اشاره کرد و افزود: در این جلسه که نمایندگانی از دفتر ریاست جمهوری، انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک، مدیرکل و یکی از کارشناسان دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت حضور داشتند، خانم نصراللهی به ارائه آمارها و ارقام واردات پوشاک به کشور پرداختند. ضمن این‌ که در مورد تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه و تبعات آن بر صنایع نساجی و پوشاک کشور نیز سوالاتی شد که خانم نصراللهی اعلام کردند طبق آمار، این طرح لطمه‌ای بر تولیدات صنعت پوشاک وارد نکرده ‌است.

وی ادامه داد: دستور برگزاری جلسه فوق از سوی دفتر مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری ابلاغ شده بود و دلیل آن هم ارائه توضیحاتی مبنی بر واردات بی‌رویه پوشاک به کشور بود.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران اذعان داشت: آمار گمرکات کشور از واردات پنج میلیون دلاری پوشاک در سال گذشته حکایت می‌کند در حالی‌که آمار گمرکات سایر کشورها، بیانگر واردات پوشاک به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار هستند!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تولید پارچه‌های باکیفیت توسط تولیدکنندگان داخلی یکی دیگر از مسائلی بود که در این جلسه مشترک مورد توجه قرار گرفت. رئیس‌زاده در این باره تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور به پارچه از سوی واحدهای داخلی تأمین می‌شود و در صورت تکمیل ظرفیت خطوط تولید کارخانه‌ها پارچه‌بافی، این میزان به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در عین حال از تداوم برگزاری جلسات مشترک دفتر ریاست جمهوری، دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت و تشکل‌های نساجی در زمینه کنترل واردات پوشاک خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×