نساجی و مردم

کاغذ دیواری و نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاغذ دیواری  :: بدلیل اینکه کاغذدیواری با چسب مخصوصی که حلال آن آب است نصب می شود و لکه های احتمالی آن بوسیله آب و یک اسفنج قابل پاک شدن است با رعایت نکاتی می توان براحتی آن را بر روی دیوار نصب کرد.

  زیر سازی

قبل از نصب کاغذدیواری مرحله زیرسازی دیوار بسیار مهم است زیرا اگر هرگونه ترک، سوراخ، شکستگی و … باشد در حین مراحل نصب و پس از آن دچار مشکل خواهید شد.و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد پس در صورت مشاهده این موارد آن را بوسیله بتونه و یا گچ مسطح کنید.
دیواری که می خواهید کاغذدیواری را بر روی آن نصب نمائید نباید به هیچ عنوان رطوبت داشته باشد ، قبل از شروع نصب منبع رطوبت را شناسائی و برطرف نمائید و پس از خشک شدن کامل دیوار مراحل نصب را شروع کنید.

اگر دیوارها گچی می باشد ابتدا یک با یک لایه روغن پرایمر کل ئیوار را پوشش دهید
اگر در قسمت هایی از دیوار لکه های زرد و یا سیاه رنگ دارد ابتدا با رنگ سفید رقیق رنگ نمائید زیرا پس از چسباندن کاغذ این لکه ها نمایان خواهند شد.
تمامی سطح دیوار را با لایه نازکی از چسب کاغذدیواری و کمی سریش می پوشانیم و می گذاریم تا کاملا خشک شود این کار به چسبندگی بهتر کاغذ کمک می کند.
قبل از چسبکاری کلیه پریز ها و کلیدها را جدا کرده  برق ورودی ساختمان را از کنتور قطع کنید.در صورت امکان بهتر است رادیاتور ها و شوفاژ ها را نیز جدا کنید ولی به دلیل سختی این کار می توان بدون باز کردن نیز بوسیله یک وسیله تی شکل کاغد را پشت شوفاژ نصب کرد.
قبل از نصب کاغدذیواری کلیه عملیاتی از قبیل رنگ کردن درب و پنجره ها، نرده ها وسقف و … را کاملا تمام کنید.
کاغذ دیواری و نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  نصب

ابتدا ارتفاع دیواررا به دقت اندازه گیری کنید
برای برش اولین قطعه کاغذ ارتفاع اندازه گیری شده به علاوه ۵ سانتی متر را برش می دهیم.

نکته:کاغذدیواری ها به غیر از کد کالا یک کد دیگر به نام BATCH NO و یا LOT NO  دارند که سریال ساخت کارخانه می باشد که ممکن است کاغد هایی با سریال مختلف مقداری تفاوت رنگی داشته باشند پس کاغد هایس را که در کنار هم نصب می شوند و یا در یک میدان دید می باشند از یک سریال استفاده کنید

پس از اتمام مراحل برش کاغدذیواری ها را به ترتیبی که برش دادیم ب وسیله یک برس نرم آغشته به چسب می کنیم و از پشت به دو طرف تا می کنیم بصورتی که قسمت های چسب خورده روی هم قرار بگیرد .(ترتیب کاغذ ها رعایت شود)

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اولین قطعه را به وسیله رسم خط شاقول _ وسیله ابرای کشیدن خط عمود بر زمین) از ابتدای دیوار آغاز می کنیم.نکته : برای کاغذهایی که پشت چسب دار هستند فقط نیاز است که مانند تمبر پستی مقداری خیس شودو برای کاغذها یnon_woven  نیز چسب را به جای کاغذ به دیوار می زنیم.
قطعه چسب خورده را از بالا باز می کنیم و با توجه به خط شاقول رسم شده از سمت بالا روی دیوار می چسبانیم و سپس قسمت تا خورده پائین را باز می کنیم و روی دیوار می چسبانیم.
به کمک یک وسیله مثل کاردک پلاستیکی و یا برس نرم قسمت های چروک خورده را صاف می کنیم و اگر چسب اضافی در در زیر کاغذ جمع شده است خارج می کنیم.
قسمت های اضافی کاغذ را بوسیله کاتر با دقت برش داده و قطعات بعدی را نیز به همین سبک بر روی دیوار نصب می کنیم.سپس جای کلید ها و پریز ها را نیز بوسیله کاتر برش می دهیم.
پس از نصب کامل حدود ۴۸ ساعت از دستکاری آم برهیزید تا کاملا خشک شودپس از نصب ممکن است حباب هایی  در زیر کاغد مشاهده شود که پس از چندین ساعت از بین خواهد رفت.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ روش اندازه گیری تعداد رول کاغذ دیواری

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×