اخبار نساجی

انتظار کاشان برای ثبت به عنوان شهر جهانی نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، در نشست شورای مدیران اداره کل استان که در سالن اجتماعات باغ فین کاشان با حضور فرماندار کاشان برگزار شد تاکید کرد: در قالب برنامه ششم توسعه کشور و با عنایت به اقتصاد مقاومتی تلاش داریم تا زمینه پیشرفت در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم شود.

فریدون اله‌یاری در جمع مدیران اداره کل با تاکید بر این‌که تلاش داریم با حضور تمامی مدیران اداره کل در شهرستان‌ها، زمینه بررسی مشکلات از نزدیک فراهم شود، گفت: در حوزه‌های مختلف کارکرد سازمان به‌ویژه در حوزه میراث فرهنگی در سال ۹۵، همه تلاش‌ها معطوف به جذب حداکثری بخش خصوصی در راستای حفظ و احیاء میراث فرهنگی و همچنین در حوزه صنایع دستی تلاش ما جهت توسعه آموزش ترویج هنرهای سنتی در سراسر استان است.

اله‌یاری تاکید کرد: در سال ۹۵ براساس برنامه‌ریزی موجود و از جمله چشم‌انداز برنامه ششم باید آمار ورود گردشگران خارجی به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه این نشست فرماندار کاشان به کمبود نیروی انسانی و ضعف بدنه کار‌شناسی در اداره میراث فرهنگی کاشان اشاره کرد و افزود: اگرچه میراث فرهنگی نیروهای کار‌شناس خبره‌ای دارد، منتها به‌شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌رود و این کمبود نیرو و امکانات نباید مانع کار مرمت اصولی بناهای تاریخی شود.

حمیدرضا مومنیان با تاکید بر این‌که کاشان از دیرباز یکی از شهرهای مهم تولید نساجی سنتی بوده است تاکید کرد: با توجه به تشکیل دبیرخانه شهر جهانی نساجی سنتی، کاشان می‌تواند نماینده شایسته شهر جهانی نساجی سنتی باشد و امیدوارم مسولان ذیربط در این زمینه نگاه ویژه‌ای به کاشان داشته باشند و در آینده‌ای نزدیک شاهد ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان ادامه داد: میراث فرهنگی متعلق به همه بشریت است و ما موظف به حفظ این میراث در تمام نقاط زمین هستیم و کاشان به عنوان یک شهر که در جهان از مقبولیت خاصی برخوردار است و ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف دارد به عنوان یکی از ۱۱ شهر نمونه گردشگری نیازمند نگاه ویژه سازمان و اداره کل استان می‌باشد که آمار ورودی گردشگران در سه ماه نخست سال دلیلی بر این مدعاست.

مومنیان در پایان افزود: دغدغه ما در تفویض اختیار کاملا جدی است و انتظار می‌رود روند قانونی واگذاری اختیارات به مدیریت میراث فرهنگی کاشان هر چه سریع‌تر انجام شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×