اخبار فرش ماشینی

دستگاه ایرانی تولید نانو الیاف در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید

 

دستگاه ایرانی تولید نانو الیاف در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید

محققان یک شرکت فناوری نانو موفق به اختراع نوع مخصوصی از پمپ سرنگی ویژه فرایند الکتروریسی شده که در اداره‌ ثبت اختراعات آمریکا (USPTO) ثبت شده است.

دکتر “رضا فریدی مجیدی” مدیر عامل این شرکت گفت: دردستگاه الکتروریس نانو الیاف، کاغذ فیلتر معمولی را با یک لایه از نانوالیاف پوشش داده و طی پروسه ای کارایی و طول عمر آن افزایش می یابد. این دستگاه همچنین جهت امکان پوشش سوبستریت‌های مختلف از قبیل فیلتر، پارچه و کاغذ تعبیه شده است.

وی افزود: “پمپ های سرنگی در دستگاه‌های الکتروریسی فعلی، مصارف عمومی دارند و کارآیی لازمی را برای فرایند الکتروریسی ندارند و به همین دلیل ما در جهت طراحی و ساخت قطعه‌ای مخصوص برای فرایند الکتروریسی گام برداشتیم و موفق به ثبت اختراع این پمپ سرنگی خاص دستگاه الکتروریسی آزمایشگاهی شدیم و توانستیم از آن برای دستگاه‌های تولید نانوالیاف استفاده کنیم.”

فریدی مجیدی ادامه داد: با استفاده از پمپ سرنگ الکتروریسی که توسط محققان طراحی شده است و در دستگاه الکتروریسی استفاده می‌کنیم، می‌توانیم دستگاه‌های آزمایشگاهی با اندازه‌های کوچک را طراحی کرده و بسازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در رابطه با نانوفیبرهای تولیدی با این دستگاه ارتقاء یافته گفت: “با توجه به سهولت کار در این دستگاه، قطعا نانوفیبرهایی با کیفیت بهتر تولید خواهد شد.”

فریدی مجیدی، طراح و سازنده این محصول، از مقرون به صرفه بودن این دستگاه نسبت به مشابه خارجی آن خبر داد و گفت: قیمت نمونه‌های مشابه، بالای ۳۰ هزار دلار است و در مواردی حتی تا ۸۰ هزار دلار هم می‌رسد، در حالی‌که دستگاه ابداعی محققان ما با قیمت تقریبا یک پنجم متوسط قیمت خارجی یعنی ۱۵ میلیون تومان در حال عرضه هستند.

مدیر عامل شرکت فناوران نانومقیاس، دلیل اصلی اقدام به ثبت اختراع این محصول در سطح بین‌المللی را حفظ مالکیت طرح عنوان کرد و گفت: در راستای ثبت اختراع، از حمایت‌های مالی و معنوی بخش مالکیت فکری ستاد توسعه فناوری نانو بهره‌مند شده‌ایم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×